Class Globe 5.80: Po napínavém počasí konečně pasáty

Závodnící startující druhou etapu.

17.11. odstartovala druhá etapa závodu Class Globe 5.80 s jednodenním předstihem. Stejně jako u první etapy ale nebyl start přesně dle plánu. Pár hodin před startem se závodníci dozvěděli, že se za nimi na Tenerife vydala skupina španělských stavitelů lodí, kteří ale počítali s odplutím až 18.11. a předčasný start by tedy nestíhali. Stejně jako u startu první etapy v Lagosu, kdy se všichni závodníci domluvili, že počkají a přivítají Jima Schofielda, se i teď shodli na tom, že start posunou o 3 hodiny, aby se s návštěvou ze Španělska mohli setkat. Zas a znovu se tedy přesvědčujeme o tom, jak silný je duch a sounáležitost všech závodníků a jak přátelská atmosféra v závodu panuje.

Severin Hummer, 25 letý rodák ze Švýcarska, který se po první etapě rozhodl v závodu nepokračovat, převeze svoji loďku zpět do Evropy a dle svých slov ji vystaví na tradiční výstavě vodních sportů Boot Düsseldorf v lednu 2022.

Severin Hummer (25) se svojí Shrimp.

Opozdilci první etapy a zkušení námořníci Jim Schofield a zakladatel závodu Don McIntyre tentokrát vyrazili startovní čárou jako první a nechali tím mladíky za sebou. Hned po startu se flotila rozdělila na 2 skupiny podle výběru trasy podél ostrova Fuerteventura – Michal s lodí Menawan a Etienne se svou Numbatou se vydali kratším kurzem západně od ostrova, zatímco zbylí Jim, Don a Peter zvolili východní trasu směrem k silnějším větrům podél pobřeží Afriky.V prvních několika dnech Michal Krysta v závodě vedl, ale v této oblasti jsou větry velmi nestálé a nemusí to ve výsledku nic znamenat. Každopádně závodníci se připravili a mají zásoby na dlouhý měsíc přeplavby, takže pár hodin na začátku není žádný problém.

Po několika dnech nestálých větrů, které zkoušely nervy všech účastníků závodu, přišla konečně oblast stálých pasátů. 29.11. 4 vedoucí lodě opouštěli oblast ostrovů Kapverdy a Origami, Trekka, Numbatou i Menawan jsou na velmi podobných pozicích. Jediný Jim Schofield na své Molly Claire je více pozadu, protože začal start konzervativněji a minul tím první silnější větry.

Don McIntyre má na lodi veš co potřebuje.

Kromě námořníků si oddychl i ředitel závodu: “Po týdnu nejednotného větru jsem rád, že vidím, že pasáty konečně vanou a zvýšili rychlost lodí přes 5 uzlů. Jedna z největších výzev solových plaveb je zůstat klidný a v psychické pohodě a jsem ohromen, jak dobře kapitáni zvládli minulé nejisté počasí.”

Námořníci nyní plují ve stabilních větrech a tropickém počasí a nechávají za sebou Kapverdy i Jima Schofielda. Jsou asi v třetině plavby a čeká je ještě 2000 NM. Všichni jsou ale v dobré náladě, lodě v perfektním stavu a na palubách panuje dobrá nálada, jak je vidět z jejich statusů na sociálních sítích:

N°01 DON MCINTYRE (AUSTRÁLIE): skvělá noc! dej mi vítr, pojedu ruychle, mi moře, budu šťastný, dej mi teplo, budu nahý, dej mi Trekku jedu na Antigu. Šťastný nahý námořník.
N°07 MICHAL KRYSTA (ČECH): Dnes perfektní větrné podmínky. Menawan letí na jihozápad tak rychle, jak jen může. Klárce hubana, zítra si voláme 😉.
N°88 ETIENNE MESSIKOMMER (ŠVÝCARSKO): Létající ryby všude kolem a typické tropické teplo s voňavým vlhkým vzduchem. Ano, jsme v tropech. Nejlepší je tu být nahý.
N°47 PETER KENYON (UK): Dnes ráno jsem našel svou druhou létající rybu v rohu kokpitu. Sledoval jsem, jak některé dnes odpoledne dělají obrovské skoky přes brázdu lodi.
Nº57 JIM SCHOFIELD (IRSKO): Stále v pohybu! Nálada dobrá.

Michal Krysta a jeho Menawan.

Don McIntyre je nadšený také z lodi 5.80. Za plavby prý vymýšlí další zlepšení a má spoustu nápadů. Loď je prý dle jeho slov silná, stabilní a má skvělý design, což mu dává spoustu vizí o její budoucnosti. Některé z nich představí již na Boot Düsseldorf.

Zdroje:

https://globe580transat.com/?p=992

https://globe580transat.com/?p=1024