GGR22: Brána u Kapského města

Pat Lawless (IRL) 3rd passing Lanzarote, picture credit: JJ/ GGR2022

Aktuální situace

  • Závodníci proplouvají filmovou branou u Kapského Města a pokračují dál na jih.
  • Simon Curwen dorazil do Kapského města jako první a po vyřešení problémů s výtahy obou plachet pokračuje dál.
  • Kirsten Neuschäferová připlouvá jako druhá v těsném závěsu s Tapio Lehtinenem, který na ní ztrácí pouhých 90 minut.
  • 10.11. by měl dorazit Rustler 36 s Abhilašem Tomym následovaný Damienem Guillouem
  • Pro druhou polovinu startovaníh pole reálně hrozí, že nestihnou bránu v Hobartu do 31. ledna, kdy dojde k jejímu uzavření.
GGR2022 Entrant Simon Curwen (Race No. 04) / UK / Biscay 36 – “ CLARA “ míjí Cape Town Gate v 1330 UTC on 7.listopadu 2022. Picture Credit:Aïda Valceanu / GGR2022

Simon Curwen (Velká Británie) na lodi Clara / Howdens byl první u Foto brány Kapského města, kterou překročil v neděli 6. listopadu. Britský jachtař se nemohl spojit se zbytkem flotily, pravděpodobně kvůli vadné instalaci SSB vysílačky. Simon měl velkou radost, když viděl lidské tváře. Během živého rozhovoru byl překvapen a potěšen, když se dozvěděl, že je stále na prvním místě, a sdělil týmu, že by se rád vydal na jih!

Jsem velmi rád, že jsem tady, a těším se, že zamířím na jih. Zatím to nebylo příliš těžké, protože jsme měli zvládnutelný vítr, ale teď to bude úplně jiné. (…) Na moři jsem v pohodě, jediné, co mi chybí, jsou lidé, moje rodina, přátelé a ostatní účastníci. Jediné kontakty, které jsem měl, byly s projíždějícími loděmi, což neni nic moc. “ řekl Simon.

Simon měl problémy s výtahem hlavní plachty, 3 hodiny kvůli tomu visel na stěžni, než se povedlo závadu odstranit. Zato si velmi pochvaloval svůj antifouling. Použil trojí nátěr samoleštícího Nautix A9000 s kopolymerem, speciálně určeného pro dlouhodobé používání v silně znečištěných oblastech. A vyplatilo se. Jeho trup nemá skoro žádné obrosty, na rozdíl od některých závodníků, kteří s tím bojují už půl Atlantiku.

Simon u filmové brány u Kapského města

Kirsten Neuschäferová (RSA) a Tapio zvolili při objíždění jižní části Atlantiku každý jinou strategii, přičemž Kirsten zvolila delší jižní trasu, takže do Kapského Města zamířila v poslední fázi z jihu. Překonávala větší vzdálenost než Tapio Lehtinen (FIN), ale dorazila 5 mil před ním, veteránem GGR 2018 poté, co od Les Sables d’Olonne uplula navíc 420 mil, tedy 5 % vzdálenosti.

Kirstenina loď má trochu obrostlý trup, ale Kirsten už stihla jednu půlku trupu oškrábat a nyní čeká na lepší podmínky, aby dokončila i druhou půlku. Kirsten, která je v Kapském městě doma, je ze svého dosavadního pokroku nadšená – dokonce tak, že ve svém satelitním pravidelném tweetu sdílela neobvyklé množství slov: “land ho. whales. seals. birds. no wind.k”

Navzdory rozdílným trasám a podmínkám, kdy Kirsten plula převážně po větru a Tapio si razil cestu proti větru, si oba jachtaři plavbu jižním Atlantikem užívali. Nemohou se dočkat, až se dostanou do jižního oceánu!

Kirsten_Neuschäfer_2nd_Cape_Town_GGR2022_20221109 Photo Credit: Aïda Valceanu / GGR2022

Rozhovor s Kirsten u filmové brány

Tapio Lehtinen se navzdory důkladné přípravě trupu velmi tvrdým antifouligem nárůstům barnáklů úplně nevyhnul. V závodu GGR 2018 ho stály sto dní navíc! Nicméně letos jich zdaleka není tolik – Tapio je spočítal a je to 60 letos oproti minulým 3000.

Tento rok se Tapio, přezdívaný od posledního závodu Kapitán Barnákl, nenechal zaskočit. Pečlivě z vody čistil svůj trup, i když se při tom neustále ohlížel, jestli za ním neplavou žraloci…

Tapio u brány mimo jiné řekl: „Je zajímavé, jak rychle jsem si na loď zase zvykl, a to jsem na ní od GGR18 neplul. Miluju samotu na moři. Ale pevnina mě stresuje. Nejšťastnější jsem stovky mil od ní.

Tapio_Lehtinen_3rd_Cape_Town_GGR2022_20221109, Picture Credit: Aïda Valceanu / GGR2022

Rozhovor s Tapiem u brány Kapské město