La Grace: festival v Sete

25.3.2018 uterý
V poledne jsme s Romčou a Filipem dorazili autem na loď. Kotví přímo u muzea moderního umění pod starou pevností. Stěhování jedné tuny věcí z auta je ale horor, protože se nám nepodařilo vyřídit povolení k vjezdu. Naštěstí je na lodi ruská skupina a ta vše odtahala na zádech. Večer jsme tak unavení, že ani dlouho nesedíme s posádkou, ale usíname.

26.3.2018 pondělí
Hned ráno platíme 136,-EUR za přístav a vyplouváme. Z Lionského zálivu se horší počasí, a tak není na co čekat. Cestou jsou dvou metrové vlny a protivítr cca 25 kn. Přesto chvíli plachtíme. Večer však vítr sílí a plavba není nijak pohodlná. Na lodi je ovšem dobrá nálada, i když je znát, že 650NM a 2 týdny plavby si na lidech vybrali svou daň na únavě.

27.3.2018 úterý
Pár hodin po půlnoci jsme připluli k zavětrnému pobřeží východně od Sete a dopřáli si pár hodin spánku. Držíme noční hlídky, protože hodně fouká. Kotva ale drží výborně.
V 5:45 hod je budíček. Vytahujeme kotvu i plachty a nabíráme kurz na Sete. V 9 hodin vplouvá první Tall ship, ruský Kruzernstern, po něm Hermiona, následovaná Shtandartem a La Grace.
Příjezd za zvuku děl tří lodí z 18. století je velkolepý. Škoda, že nás neseřadili obráceně, pole velikost. Vypadali bychom z nábřeží všichni stejně velcí!
V 14 hodin už jsou prohlídky na palubě La Grace v plném proudu. Ruská posádka v dobovém oblečení je velkým spestřením naší lodi – jsem na naši loď pyšnej!

28.3.2018 středa
Jsme na festivalu v Sete. Jsou tu krasné lodě a přátelské posádky. Ve 12:30 se ale všechno mění. Česká loď La Grace s Ruskou posádkou vyplouvá do boje s Ruskou školní lodí Shtandart. Ulicemi zní rachot našich děl a vzduchem létají hořící koule koudele z ucpávek. Rus nezna bratra a mi jim jen trochu pomaháme.Až druhý den se ukázalo, že jsme stříleli na francouze, protože na ruském Shtandartu tento týden rusové nejsou!
Prohlédli jsme si 54 metrů dlouhou loď Andalucia Galeon. Je ohromná, jen škoda, že je vyrobena z plastu a překližky. Obyčení lodi si toho ale nevšimnou a loď svou velikostí budí zasloužený obdiv diváků, což dokazuje mnohaset metrová fronta u jejího vchodu.

29.3.2018 čtvrtek
Dnes střídáme posádku, i když je festival v plném proudu. Až na různé zmatky v organizaci se vlastně nic závažného nestalo.