La Grace: konečně Itálie

6.12.2016 úterý

Stojíme v přístavu v Kerkyře. Pracujeme na lodi a sháníme náhradní díly na opravu.
Sháním technika.

7.12.2016 středa
Práce na lodi

8.12.2016 čtvrtek

9.12.2016 pátek

Dopoledne technická prohlídka, odpoledne práce na lodi a papírování.

V 19:30hod. SEČ vyplouváme severem ostrova. Nefouká a tak drandíme na motor s proudem v zádech 7,5kn rychlostí. Máme hlídky po dvou lidech, po dvou hodinách. V kanále je moře klidné, ale na severu Korfu je vidět, že v Otranském kanále není něco v pořádku. Boční vlny se zvětšují až na 2 metry a vítr postupně dosahuje 26-30kn. Naštěstí z pravoboku, což nenamáhá poškozenou příď. Abychom zmenšili nárazy vln, stabilizujeme plavidlo stěhovkami uprostřed lodi, které jsou na stěhu hlavního stěžně. Ten je v pořádku. Plavba se ihned zklidnila.

10.12.2016 sobota

Kolem poledne vítr slábne a do večera lehá úplně. Míříme do Crotone. Jednak tam musíme nabrat novou posádku a jednak nemáme naftu na doplutí až do Mesiny. Ve 20 hod. házíme kotvu na klidné vodě před městem. U benzinky pro lodě je tu málo vody. Máme za sebou 173NM a jsme unavení. Tak nakládáme lidi a říkáme si, že ráno moudřejší večera.

11.12.2016 neděle

Dopoledne přejíždíme do rybářské části portu kde je víc vody a tankujem naftu i vodu. Je nádherný slunečný sen. Na lodi je zase veselo. Bobina a spol. v kombinaci s komando Čermáková/Skalická je nepřekonatelné.

Odpoledne plujeme dál směr Mesina – 125NM. Po počátečním bezvětří opět sílí vítr. 20-26kn, ale i když je to hodně proti větru, loď peláší dobře.

12.12.2016 pondělí

Nad ránem zatáčíme do Mesinské úžiny. Je krásný slunečný den a my pozorujeme nejen ohromné lodě v kanále, ale i zasněženou sopku Etna. Vypadá to, že by se tam dalo lyžovat, i když místní lyžařské středisko hlásí, že sjezdovky stojí.
V poledně přistáváme v Mesině u pumpy a tankujeme 3.000litrů nafty.

Začalo pršet, takže se povalujeme a odpočíváme. Na noc zůstáváme v portu. Fouká nárazový vítr z dešťových mraků.

13.12.2016 úterý

A je opět krásně. Nebe se vyjasnilo a lidi vyrazili na procházku po starodávném městě. Ve 14hod. se otáčí proud a tak můžeme pokračovat na sever. Místní proudy jsou pověstné. Ve springu v úžině mezi “Scillou a Charibdou” je až 7kn. Na to abychom to projeli v tuto dobu, nemáme ani dostatečný výkon motoru. Chudáci veslaři v dávných časech. Vzpoměl jsem si i na Odysseovi uši zalité voskem a sladký hlas sirén lákající námořníky. Na noc se zastavujem v portu Scilla pod nádherným hradem.

Noc ale klidná není. Severní plout tady dělá vlny a loď se u krátkého mola trochu mele.

14.12.2016 středa

Ráno u snídaně přichází varování na velmi špatné počasí. Našim dnešním plánem bylo plout na můj oblíbený ostrov Vulkáno a ráchat se tam horkých sirných pramenech. Je jasné, že bouře, která má jednotný vír vzduchu přes celé středomoří (Od Kypru až po Gibraltar) napáchá opravdu velké škody v této oblasti. Máme už jen dva krásné dny a bude třeba poškrtat plán. Taháme plné plachty a nabíráme kurz na Stromboli. Tam dopouváme až po setmění a pozorujeme kouřící vulkán. Pro nadměrné kouření ale není viděl mnoho ohnivých efektů. K večeři je řízek – klasická středa.

Předpověď počasí.

Noc na kotvě je klidná.

15.12.2016 čtvrtek

Dnes je opravdu povedený den. Slunce svítí jako blázen, takže Pavel servíroval snídani na palubě už v 8hodin. Dopoledne se lidi šli projít po Stromboli ale 2,5 hod. nebylo až tolik času.

Hodinku jsme strávili na Strombolichiu – malém ale velmi impozantním ostrůvku blízko Stromboli a pak už hurá k Italské pevnině dříve, než se rozfouká protivítr a přinese očekávanou bouři. Kurs Tropea, kde večer házíme kotvu. Loď se kýve ale fouká od pevniny, takže to je OK.

16.12.2016 pátek

Dopoledne si lidi vyrazili na procházku do nádherného města Tropea. Leží na vysoké skále nad pláží. Pak už ale hurá do Vibo Valencia. Meteorogové hlásí dobrý zvěrstvo na dnešní noc a zítřek. Tak se i škudlil jako jsem já rozhodl vyhazovat velký prachy za bezpečí lodě.

Přijeli jsme akorát. Po uvázání lodi začala hvízdat lana.