21.10.2015 středa
Zpráva dne:
Právě mi volali kluci, že na náklaďáku jedoucím z Polska leží náš nový motor. No, tedy úplně nový není, ale velkou výhodou je, že je to úplně stejný motor, jako jsme měli, jen díky bohu o něco silnější! (měli jsme 260HP a máme 300HP)
Proč stejný a bazar? Důvodů je nespočet!
Je to značkový motor – prostě MAN. Bez elektriky a jiných, na moři nebezpečných kurvítek. Překvapilo mě, že přesto, že se jedná o motor z roku 2000 (náš původní byl z roku 1993), tak se tyto motory stále vyrábějí ve stejné podobě (je i v nabídce 2015) Stále se dají sehnat náhradní díly a výrobce je prý bude držet ve výrobě dalších 20let po skončení výroby, kterou zatím neplánuje. Tímto rozhodnutím máme spousty náhradních dílů ze starého motoru co nevyhodíme a možná i jednou upotřebíme. Byl to držák, a po tom co jsem viděl uvnitř, osobně nevěřím, že na něm Španělé po vylovení z moře vůbec něco dělali. Je s obdivem, ještě tak dlouho šlapal.
Máme k němu 2 náhradní převodovky (jednu úplně novou). Protože je stejný jako na lodi byl, jeho připojení na loď bude mnohem snadnější a rychlejší, což je v tomto okamžiku to úplně nejdůležitější! Dodací lhůty nových motorů jsou vražedné nejen z hlediska ztráty z rušení plaveb, ale i z toho důvodu, že každá noc v loděnici tady přijde na cca 500EUR (bavíme se o týdnech či měsících dodání podle značky). V neposlední řadě si nový motor bohužel nemůžeme dovolit, mohlo by to ohrozit již tak velmi napnutý lodní rozpočet! I cena bazarového motoru je ve stovkách tisíc kč, které tahle oprava celkem bude stát.
Takže použitý motor je naší jedinou nadějí jak se odsud dostat a fungovat dál. Na druhou stranu si motor převzal a na místě vyzkoušel osobně nás strojník Honza a abychom nic nepodcenili, tak se motor nejprve veze do Hranic na Moravě do firmy PAS, která má za úkol celý motor zkontrolovat. Získáme tak větší jistotu, že nám loďka zase chvíli pošlape!!!
Za velmi vstřícný přístup a pomoc moc děkuju panu Bezděkovi z PASu i oběma klukům, Honzovi a Čestmírovi, kteří motor vezou, ale hlavně Vladovi, který ten motor na internetu objevil!!!!
Už se na něj moc těším. Vám všem, kteří jste na něj přispěli, nebo to ještě hodláte udělat moc děkuju. Až bude v lodi a celá takhle nepříjemnost skončí, slibuju, že si najdu čas na to to všechno posčítat, aby bylo prokazatelné, co nás tahle sranda stála, kolik se na to sehnalo peněz a jak. Držte nám palce!
Pepa, Palma de Malorka
23.10.2015 pátek
Zpráva dne:
Motor je dokončen, zkontrolován a prověřen! Už je na cestě na loď. Když všechno půjde dobře, tak ho tu v neděli ráno máme. Už se ho nemužem dočkat! A po neděli zase vzhůru na moře..
25.10.2015 neděle
Co se stalo?
Abychom měli jistotu, že je motor v cajku, nechali jsme si ho prověřit a otestovat spolehlivou firmou doma. Motor prošel dobře jak po motorické části, tak dokonce v testech na chlazení, které bylo příčinou našeho původního neštěstí – my se radovali. Jenže neštěstí nechodí po horách, ale po lidech.
Motor jim při nakládání spadl z ještěrky na zem a prorazil si životně důležité díly na chlazení a nafty. Nikomu z pracovníků kolem se naštěstí nic nestalo!
Stalo se to v pátek na konci pracovní doby (víkend na krku), takže nám už nikdo nebyl schopný pomoci. Neznal jsem přesný rozsah škody, ale s vidinou další časové ztráty jsem se zatím rozhodl motor přemístit na loď, ať už je v jakémkoliv stavu a pokračovat v jeho opravě dál tady. Marine díly v ČR stejně neseženu. Po příjezdu na loď jsem ale jako na potvoru zjistil, že díly, které jsem doufal, že nahradím z našeho starého motoru jsou přesně ty samé, co se rozbili teď. Zítra je tedy půjdu objednat a budu doufat, že než motor namontujem, tak je MAN zatím dodá. Co to bude stát, ani jak dlouho to potrvá zatím nevím. Držte nám palce ať odsud co nejdřív vypadnem!