28. a 29. ledna v přístavu v Sydney startuje druhý ročník Sail GP. Tým Austrálie vedený Tomem Slingsbym bude obhajovat prvenství z minulého ročníku, ve kterém se až v posledním závodě rozhodlo, kdo si vlastně odnese trofej nejcennější. Závody foilujúcich katamaránů s pevným křídlem schopných “létat” 50ti uzly se rozrostly a organizátoři doufají že se z nich stane globální sportovní podnik.
Součástí kampaně je video, ve kterém je soutěž “sledována” s takovými emocemi, které u nás známe snad jen při finálových zápasech MS v Hokeji. Jak moc to funguje můžete posoudit zde:
Do nového ročníku nastoupí 7 týmů. Soutěž opustil tým Číny, což vzhledem k velikosti místního trhu asi organizátory nepotěšilo. Nově přibyly Dánsko a Španělsko. Španělsko oznámilo složení týmu necelý měsíc před prvním startem. Kapitánem bude Jordi Xammar, ale na začátek se za kormidlem objeví Phil Robertson, který v první sezóně vyjel Číně třetí místo. Xammar, ročník 1993 je velký talent španělského jachtingu a kromě startu na Sail GP se připravuje na olympiádu v Tokiu. Za kormidlo F 50 se postaví po jejím skončení. Za Dánsko nastoupí jako kapitán Nicolai Sehested, který kromě mnoha jiných soutěží absolvoval dvakrát Volvo Ocean Race.

Aktuální kalendář závodů nedávno doplnila Kodaň, která nahradila Marseille. To ale stále nemusí být finální seznam. Přece jen je Francie jednou z mála zemí, je jachting národním sportem.
- Sydney, AUS (Únor 28-29)
- San Francisco, USA (Květen 2-3)
- New York, USA (Červen 12-13)
- Cowes, GBR (Srpen 14-15)
- Copenhagen, DEN (Září 11-12)
Z technických změn je nejvýraznější zavedení modulárního křídla. To se aktuálně testuje na Novém Zélandu a v průběhu sezóny by se mělo objevit i na lodích. Speciální F 50 používají pevné křídlo jako “hlavní plachtu”. Sice je vysoce účinné, ale není možné jej použít v silném větru, protože se nedá změnit jeho plocha. Nový design počítá s možností křídlo “refovat” – tedy postavit jej ve třech výškách (18, 24 a 29 metrů). Závodníci mají možnost taktizovat a organizátoři se nemusí obávat horších povětrnostních podmínek, které v minulém ročníku komplikovaly některé rozjezdy.