Singa: 14.května- 17.května VYSÍLAČKA VYPOVÍDÁ POSLUŠNOST

 

14.5.2012 – pondělí – dnes opet prisel NNW-N/2-4 a ja zvolil novou strategii pro plavbu k EAC- Priplul jsem na 15 Nm a mimo selfl od pobrezi a krizuji mezi 178 30E a 178 40E. Ma prijit SW/4, a tak bych to mel mit na zadobok. Mela prijit fronta s vetrem do 35 kt ted vecer, tak jsem dal preventovni 3. ref. Mam problemy s tema rukama neco delat. Proto ten predstih, ale to jsou hned ztraty a couvani (musim nastavit trim pro Burlaka). Ani jsem nekormidloval. Vypada to vsak, ze nebude, tak asi kolem jedne rano (obvykle se v tuto dobu meni vitr) a pokud stoupne tlak odrefuji a budu znovu stoupat. Zatim jsem za den zcouval 8 Nm a ted to mam k EAC 68 Nm. Tak me ceka hlidkovani a minimum spanku. Snad tedy prijde do rana ten SW vitr. Podle Boba nemohu byt v Aucklandu drive jak 25. kvetna. Tedy je treba odlozit prilet Herafilmu. Jsem u pobrezi, tak si take musism hlidat rybare.

Co se tyce pripluti, tak podle dnesni predpopvedi nebudu v Aucklandu drive jak 25. kvetna a to kdyz modely budou platit !!! Odlet by meli Vlada s Jaromirem odsunout o 14 dni. Bohuzel ted budou tento tyden chodit jedna fronta za druhou a budu rad, kdy poskocim ze East Cape, a tam zase budu cekat na vitr (viz zprava). Je to des. Snad se tam do konce kvetna dostanu.

 15.5.2012 – úterý – dnes jsem mel plavbu ostre proti NNW-NW/4-6 vetru. Cely den jsem byl za kormidlem a provadel ruzne experimenty s plachtami. Jak to vypada, tak docela uspesne. Konecne jsem zacal solidne stoupat. K EAC to mam 49 Nm. Celkem jsem tedy za posledni dva dny zcouval 25 Nm, Strategie krizovani a driftovani u pobrezi – 10 Nm se ukazala jako dobra. Vitr se ma stocit k WNW – SW/6-7, tak doufam, ze zitra konecne obepluji ten East Cape. Pak mam tri dny protivitr a asi 160 Nm do vjezdu do zatoky Aucklandu. Tak uvidim, jak to pujde.

Rano moc nefoukalo, tak jsem konecne mohl vylit zachod a dokoncit jeho vycisteni pro prevraceni. Ruce byly lepsi a tudiz jsem mohl konecne zase vice kormidlovat. Prestala mne chodit SSB vysilacka – problem vlhkosti, Nejdrive nesla vubec zapnout (napajeni bylo v poradku). Tak jsem prostrikal WD 40 vsechny konektory a tlacitka. Asi po 29 minutach se ji podarilo zapnout, ale na displeji nesvitily vsechny udaje a nesel ovladat tuner a nastavovani kmitoctu a asi po 5 minutacch sesma vypnula. Tak jsem ji zapinal – vypinal a konecne po hodine se plne obnovily vsechny funkce. Nechal jsme ji pak zapnutou dalsi 3 hodiny a zda se, ze to bude v poradku.

16.5.2012 – středa – dnes byla pomala plavba ve slabem WNW/1-2 predobocnim protivetru. Jsem rad, ze uprava hlavni palchty pomohla k vyrazne lepsimu stoupani i ve slabsim vetru. Ted jsem stal asi dve hodiny 29 Nm pred EAC a couval proudem 0,2 kt. Podle Boba mam do hodiny mit zadobocni SW/5-7. Dal jsem po veceri (veprove po Srbsku a bramborova kase)preventivni 2. ref. Tak snad zitra k ranu ten mys konecne obepluji ve vzdalenosti asi 15 Nm (blizko jsou proudy a vysoke kratke vlny – varovala me Jeannee). Doufam, ze poujde nasadit Burlak. Odpocinek na luzku a bez jachatrskeho obleceni bych uz docela privital.

Bylo polojasno a za kormidlem jsem mohl pozorovat krazne pobrezi z horama. Ted prechazi fronta s destem a kroupama (docela silne busi do paluby) a jsou videt v dali nad horama blesky. Ruce docela sly a ostatni je OK. V noci je nadherna hvezdna obloha. Jsou uz take videt majaky.

17.5.2012 – čtvrtek – vcerejsi noc byla bourliva. Po komunikaci se prihnal SW o sile do 55 kt s destem, kroupami a blesky. V pulnoci jsem za deste radsi dal 3. ref a plul na bocnim kursu s vypustenou hlavni plachtou a bez kosatky. Diky tomu jsem East Cape obeplul ve vzdalenosti asi 20 Nm uz v 05 NZT rano. More tu je pekne rozhoupane, jak u Lizzard Pointu (UK).

Dnes bylo jasno, ale chladno – prechazela studena fronta. Krome kormidlovani jsem odsolil 12 litru vody. Bohuzel SSB vysilacka odesla. V noci se sama zapnula a po jejim vypnuti uz nejde zapnout. Uz vcera vecer nesly nektere funkce (napr. volba modu vysilani, nastavovani kmitoctu skokem). Jak bude slunecno a bez bocnich vln, tak zkusim ten kontrolni predni panel vysusit. Chtelo by to otevrit a asi prolit cistym lihem. Ten samozrejme nemam.

Do vjezdu zatoky Aucklandu – majak Curvier (wpt – NZ1) to ted mam 146 Nm. Budu muset krizovat protoze do 20. kvetna mam mit W vetry proti. Tak neni jiste, ze tam do prijezdu stabu TV PORT toho 20. kvetna budu. Potreboval bych dva dny vetru ze sektoru SSW – S – NE/ 3 a vice a jsem tam. Ale to Bob zatim nehlasi. Ale treba Neptun bude tomu naklonen a umozni to. Ruce beze zmeny. Vcera jsem myslel, ze refovani nedokoncim kvuli jejich bolesti. Diky tomu jsem sletel i z rahna, kdyz mne to vyrvalo lano z oka tretiho refu a plachta se zasekla do lanek, ktere po obou stranach vymezuji prostor, kam se plachta pri spusteni sama slozi. Za boure se take utrhla kladka na zadni kolejnici 2. refu. Tu jsem dnes vymenil za novou (velice forove zalisovana kladka k zakladne jezdce – fy Barton).

Další díl: Singa: 18.května – 20. května TAK BLÍZKO A PŘITOM TAK DALEKO

1 COMMENT

Comments are closed.