Uzávěrka tipovací soutěže Vendée Globe je 24.12. v poledne! Tři knížky čekají na vás!

Foto: facebook.com/VendeeGlobe/photos

Zítra jsou Vánoce a 24.12. ve 12:00 (v poledne) je uzávěrka třetí části naší tipovací soutěže. Pravidla jsou stejná, jako u předchozích částí. Pokud si správně tipnete, který ze závodníků Vendée Globe bude první u Mysu Horn a v jakém čase (přesněji, který z nich a kdy první protne 67° 15′ západní délky), budete si moci vybrat knížku z našeho nakladatelství. Vyhrávají tři nejbližší tipy. Průběžné pořadí naleznete zde a s trochou zkoušení si můžete pomoci zobrazením času plavby vítěze z roku 2016 (viz. boční lišta).

Svůj  tip vložte zde do formuláře.

Aktuálně je stále v čele trojice Yannick Bestaven, Charlie Dalin, Thomas Ruyant. Dalin i Ruyant mají handicap v podobě poškozených foilů. V oblastech, kde se normálně bojuje o život s bouřkovým plachtami, v posledních hodinách závodníci řeší nestálé a slabé větry plným prádlem a snaží se plout co nejjižněji na hranici no-go zóny potenciálního ledu.

Pro Bestavena je to druhé Vendée (v roce 2008/09 musel odstoupit se zlomeným stěžněm už v Biskajském zálivu). Jako studovaný inženýr se již před 10 lety snažil ušetřit na váze paliva pro výrobu proudu a použil hydrogenerátor. Nápad přetavil do společnosti Watt & See a teď hydrogenerátory vyrábí pro široké spektrum lodí včetně třídy IMOCA. Mimo podnikání startoval hlavně na třídě Class 40 a to velmi úspěšně. Nyní závodí ve Vendée Globe a momentálně se propracoval až do čela závodu. Gratulujeme!

V této fázi závodů již něco spravují všichni. Zde Isabelle Joschke prolézá “outrigger”. Foto: facebook.com/VendeeGlobe/photos

V době uzávěrky tohoto článku početná skupina pronásledovatelů, kromě Dalin a Ruyanta i Boris Herman, Jean Le Cam, Benjamin Dutreux, stahovala ztrátu na Bestavena a tak závody zůstávají nečekaně vyrovnané a dramatické i v nejodlehlejší a nejnebezpečnější části trasy. Do pelotonu se znovu zapojil i Louis Burton, který v mezičase zastavil v závětří ostrova Macquarie, kde opravoval kolejnici hlavní plachty a řešil poruchy senzorů (např. snímače úhlu kormidla), které vyřadili autopilota. Armel Tripon pokračuje v stíhání čela závodu a zaznamenal v posledních 24 hodinách nejdelší uplutou vzdálenost – 453 Nm.

Ano, je těžké v této chvíli cokoli tipovat, když je Mys Horn v nedohlednu. Každopádně za pokus nic nedáte, takže to zkuste! Veselé svátky!

Včerejší momentky: