Freelord: Rychlé zprávy VII

František Novotný píše:

20.6.2015

Jsem opět v Bostonu na bóji, kde jsem byl dříve. Skončili jsme naši plavbu kolem Cape Cod Bay návštěvou Provincetownu, kde Mayflower s Poutníky přistála poprvé a po průzkumu lodním člunem teprve přeplula do Plymouthu. Prezident Theodore Roosevelt tady nechal postavit
památník v podobě rozhledny ze žuly a u ní je muzeum. Zde se odpojil Igor a jel trajektem do Bostonu. Ve čtvrteku jsme do Bostonu vyrazili i my a měli vítr do zad, takže jsme plachtili na motýla a uvázali se na bóji městského kotviště u ostrova Peddocks v Bostonské zátoce.

Večer za námi dojel Igor se svým motorákem a pozval nás na večeři, jejímž závěrem byl obrovský dort. Igor je předseda samosprávy mariny, kde má motorák a dort dostal od jedné členky rady za to, jak bojuje za práva spolumajitelů s vlastníkem mariny.  V pátek dopoledne jsme se vylodili na ostrově Peddocks a prohlédli si pevnost Fort Andrews, kde byla koncem 19. stoetí baterie moždířů ráže 12 palců, aby bránila přístupu do přístavu.

K obědu jsme si dali zbytky dortu a pak za vysoké vody motorovali zpět do Bostonu a vyvázali se opět na bóji č. 10 Boston Waterboat Marina. Odjel Rickey a dnes ráno i Lui Kawasumi. Ale večer o půl deváté přijel Tomáš Kott, takže jsme ve dvou. Zítra v neděli má pršet, ale v pondělí bychom rádi ještě vyrazili do Salemu.

27.6.2015

Ve čtvrtek 25. 6. jsme se naposledy vrátili do Bostonum do Constitution Mariny, abychom se připravili na cestu přes Atlantik. V pondělí 22. 6. jsem si ještě s Tomášem Kottem vyrazili za čarodějnicemi do Salemu. Vanul příjemný větřík od východu, takž Atlantik byl jako rybník a ve tři odpoledne jsme již stáli na boji Salem Hawthorne Cove Mariny, asi 700 metrů od mola, takže jsme museli dát na gumový člun přívěsný motor. Udělali jsem si průzkum a rozhodli se v úterý navštívit přednostně repliku obchodní plachetnice Friendship of Salem z konce 18. století. Ráno jsem zašli do střediska pro návštěvníky, kde nám ranger sdělil, že už má plno, ale ať o +3. hod přijdeme ke schodům staré celnice, že určitě z objednaných nedorazí všichni. Prohlídkou staré celnice s vahami na vážení zboží se začalo (dovnitř nám pomohl prudký déšť a velmi teplý vítr) a pak následovala prohlídka Friendship. Pak jsme šli na oběd do naší již oblíbené irské hospody Murphy´s a já se poté vypravil do Salem Witch Museum, což byl temný sál s výklenky, v nichž figuríny předváděly celou historii salemských čarodějnic pomocí scénických světel a dramatického vyprávění.

V 19 hod jsme se vrátili na loď a dosti dlouho pozorovali a fotili světelné efekty zapadajícího slunce na vrstvách mraků. Vytáhli jsme si matrace do kokpitu a spali v něm.

Na středu jsme si objednali severozápafní vítr, který nenaděl žádné vlny, protože vanul od břehu. Opět jsme jeli bez jediného obratu bočním větrem až do Bostonského zálivu, kde jsme se na noc vyvázali opět na jednu z bójí u ostrova Peddocks, spali v kokpitu a čtvrtek dopoledne se vypravili na ostrov. Před třetí se začalo zatahovat, takže jsme urychleně zamířili do Bostonu a o půl páté  již stáli v Constitution Marina, kam po osmé večer dorazili Darja a Gin.