Doposud pohodlně vedoucí Simon Curwen ohlásil náhle velký problém. V pozici přibližně 1200 nm severozápadně od Mysu Horn přišel o větrného autopilota. Stalo se to za větru přes 40 uzlů a v šestimetrových vlnách. Simon a jeho Biscay 36 „CLARA“ pluli na hrubém moři na zadní vítr, když náhlá vlna narazila do lodi a vyřadila z činnosti větrné autokormidlo (Hydrovane self steering). Protože Simon neveze náhradní, závada je na lodi neopravitelná. Simon i loď jsou v pořádku, žádná jiná poškození nejsou.
Přijít o autopilota je při sólovém jachtingu samozřejmě velký handicap a Simon teď rozvažuje, co dál. Předpověď počasí je příznivá, oceán by měl být až k Mysu Horn přívětivý – v intencích Jižního oceánu ovšem. Nicméně pokud se závada na lodi nedá opravit, nezbude Simonovi nic jiného než zastavit na vhodném místě a autopilota opravit. Není asi myslitelné kormidlovat ručně půl zeměkoule až do cíle. Zastavením se Simon ovšem přesune z kategorie GGR22 do kategorie Chichester a své vedoucí místo tak postoupí svým nejbližším pronásledovatelům.
Šance se tak odkrývá pro Abhilashe Tomyho a Kirsten Neuschäferovou. Abhilash a Kirsten plují vzdáleni od sebe pouhých 50 nm a v pátek 27.1. ztráceli na Simona nějakých 1200 nm.
Inu na oceánu není nikdo prorokem a závod bude jistě ještě velmi dramatický. Značná část expertů již věštila Simonovo vítězství, nicméně Poseidon se rozhodl to Simonovi ještě pořádně zkomplikovat.
- LIVE TRACKER na trackeru webu GGR
- Nebo si stáhněte APP YELLOW BRICK pro Android nebo iPhone
- Sledujte všechny novinky ze sociálních sítí na webu , Facebooku , Instagramu
- Poslouchejte denně nahrané satelitní hovory na SoundCloud
- Sledujte denní tweety účastníků na Twitteru , Facebooku nebo webu GGR