Kobliha team: Zrození nového snu a jeho následky

Díky svým známým a jejich pozvání na loď zakotvenou na Labi a díky dalším a dalším návštěvám tohoto přístavu, se i ze strojaře bez vztahu k lodím stane dítě, které loď nejenže chce, ale musí mít.

Byl rok 2010 a začal se rodit sen.

Přímo úměrně s počtem podniknutých plaveb se zvyšoval nárok na plavidlo, původní představa vlastnit alespoň gumák rychle vzala za své. Dlouhé večery prosezené u internetu kocháním se krásnými dřevěnými loděmi jsou zaručená nakažlivá a nevyléčitelná nemoc.
Situace nebyla vhodná na pořízení vysněné lodě, v podstatě nebyla vhodná na pořízení téměř čehokoliv, takže přicházeli v úvahu pouze vraky, až se jeden naskytl.

Podle fotografií nevypadal zle, dvoumístný dřevolaminátový sportovní kluzák v trochu bláznivých barvách, ale proč ne. Návštěva prodejce byla rychle domluvena a pak už jen zapracovala slepota z nadšení vlastnit loď. Píšu vrak, ale v tu dobu jsem viděl téměř funkční člun, který se jen trochu poopraví a ještě tentýž rok bude brázdit vody Labe.

Byl rok 2012.

Plavidlo jsme převezli domů na zahradu a začalo podrobnější zkoumání stavu trupu. Jedním slovem očistec. Míst, do kterých šroubovák zaplul jako do másla bylo hodně. Horní paluba prohnilá, stejně jako zadní postranní „křidélka“ na vodorysce. Díra v trupu v přední části kýlu atd.atd.

Propadal jsem zoufalství, jak to vše dát do pořádku. Nejsem truhlář, do té doby jsem neznal téměř nic o laminátu a jeho přípravě, slova jako zrcadlo, biminy, fendr pro mne byla neznámá a cizojazyčná. V takovém vědomostním rozpoložení začala moje závislost i příběh Kobliha teamu.

Když „to“ (já v tom viděl loď, ale kamarádi v „tom“ viděli jen trochu dražší táborák) leželo na zahradě, přišla na řadu hrubá technika. Vše, co šlo, se vypáralo ven, takže teprve nyní slovo vrak dostávalo význam. Díky večerům u internetu a hledání informací vznikala i představa o vzhledu člunu. Bylo jasné, že dodržíme retro styl, a pokud bude možné použít dřevo, pokusíme se co nejvíc přiblížit klasickým lodím z dřívějších let.

Díky mým dcerám vzniklo i jméno, které po zjištění, že loď bude hnědá, téměř okamžitě pojmenovali loď Kobliha…..ale né ta koňská. Nikdo se nepozastavoval nad nejistým výsledkem rekonstrukce a jako vtip v případě neúspěchu to nebude tak špatné, protože každý ví, že „hovno hoří“ !

Takže rozkaz zněl jasně : Kobliha bude čtyřmístná, prostor mezi přední a zadní lavicí bude rozdělen přepážkou, ve které se ukryje skříňka na drobnosti během plaveb. Jako pohon bude použit závěsný motor a vytvoří se co možná nejvíce úložných prostorů na různou bagáž a zavazadla.

To myslím na začátek stačí, úkolů je víc než dost, tak se do toho pustíme.

Pokračování příště

1 COMMENT

Comments are closed.