La Grace: Nehoda s italskou lodí

26.11.2016 sobota:
Odpoledne jsme nalodili novou posádku 13 osob z České republiky. Klasická sobota. Jen s tím rozdílem, že prší. Během dne se nám na lodi vystřídaly návštěvy Čechů co tu bydlí, žijí a pracují. Byla to samá milá setkání.

Po nezbytných školeních jsme se rozhodli zůstat v portu na Kerkyře a večer si každý řešil po svém. Většina vyrazila do hospůdky. Kluci vyrazili na doporučení od místních do jednoho podniku, kde to bylo překvapivě samá holka. Mluvím o restauraci, ale je fakt, že přišli nadšení. Já měl sám hlídku na lodi a tak jsem si pro změnu užíval ticha. Na La Grace nebylo moc situací, kdy tu nebylo slyšet ani živáčka.

27.11.2016 neděle

Dopoledne leje jako z konve. Školení na plachty probíhalo tedy jen teoreticky v salonu. Kluci co to tu už znají mi pomáhali dokončit bedny v K1, K2 a příďovce. Odpoledne už jsme to ale nevydrželi a vypluli na jih. Útočištěm na noc se nám stalo molo v městečku Sivota.

28.11.2016 pondělí

Po návštěvě kapitanátu a nezbytném papírování hned ráno vyplouváme. Fouká severní vítr 3°BF a tak taháme plné plachty na předním stěžni. Za zádí máme velký černý mrak z něhož bičují moře blesky. Trvalo to jen pár hodin a spustil se hustý déšť a vítr se stočil k východu. Vítr zesílil na 22 uzlů, ale stále stále plujeme kursem na ostrov Paxos. Uvázáni zádí k molu zde trávíme noc. Je to krásné městečko a i počasí se umoudřilo na večerní procházku.

29.11.2016 úterý

Vyplouváme směr Lefkas kanál. Fouká zadní vítr, ale honí nás bouřky. Je hezky, i když zvětšující se vlny říkají, že bouře se blíží. Opět se nám povolila hřídel z převodovky. Naštěstí to ale Míša hlídá, a tak nebyl problém doplout a přistát u městského mola.

Večer je na lodi zábava a protáhlo se to do hodně pozdních hodin. Venku fičí jako blázen a já jsem rád, že nejsme na moři!

30.11.2016 středa

Bouři jsme přežili! Už je zase hezky, jen zasněžené vrcholky místních hor říkají, ze to byla zimní bouře!

2.12.2016 pátek

Dnes proběhla na palubě La Grace reálná svatba! I přes komplikace byla svatba úžasná a novomanželům Skalickým jen to nejlepší!

3.12.2016 sobota

Stojíme v Kerkyře u městského mola v centru a střídáme. Je krásně teplo a slunečno…
Kolem lodi jsou vidět rodinky s dětmi a máme i několik návštěv českých holek žijících v Řecku.

Strojník kontroluje hřídel a další technické věci ve strojovně. Bocman provádí údržbu lanoví.

4.12.2016 neděle

Před 6. hod. ráno odchází kadeti na letadlo. Jirka s Markétou (Veverkou) zůstávají, protože mají Řekové stávku trajektů. Následně odplouváme na motor k jižnímu cípu Korfu. Tam taháme plné plachty na předním stěžni, všechny stěhovky a vratiplachtu. Máme 3 hlídky po 2 lidech po 2 hodinách. Plán je přeplout do Itálie, ale nic nejde jednoduše…

Ve 13hod. během 1.odpolední hlídky ve složení Michal Franc a Václav Skalický došlo na poloze 39°13,9N 019°48,4E ke kolizi s Italskou motorovou lodí (šlo o rybářskou loď toho času neprovádějící lov ryb – neoznačena dvojkuželem) přijíždějící na motor z našeho levoboku. La Grace plula pod plachtami. Popis nehody si přečtěte v dokumentu Sea protest.

13:10hod. Nepodařilo se VHF radiem přivolat Helenic coast guard a proto bylo nutno se vrátit do přístavu Kerkyra. Takže přeplutí do Itálie se nekoná…

19:30hod Přistání v přístavu v Kerkyře a nahlášení nehody na místním kapitanátu.

Sea protest

Italská motorová loď, která narazila do La Grace.
Trasa plavby, po kolizi jsme se obrátili a jeli zpět.

5.12.2016 pondělí

Stojíme v přístavu v Kerkyře.
Vyšetřování nehody na policii a mapování důsledků.

Ale hlavně, La Grace má dnes narozeniny!! Je to přesně 6 let od spuštění lodě na vodu. 🙂

6.12.2016 úterý

Stojíme v přístavu v Kerkyře. Pracujeme na lodi a sháníme náhradní díly na opravu.