La Grace: Festival v Sanary sur Mer

12.5.2016 čtvrtek

Budíček byl protivný. Ranní kotevní hlídka přišla, že venku řve jeden rybář. Vstal jsem a šel jsem zjistit, co chce. Našel jsem tam naprosto nepříčetného rybáře, co řval cosi plynně francouzsky. Snažil jsem se ho chvíli zklidnit, abych zjistil, o co jde. Ale bylo to marné.

Když už jsem ho měl plné zuby, začal jsem na něj česky, aby si uvědomil, že mu nerozumím. On ale začal házet na La Grace kamení. Pochopil jsem, ho nejvíc naštvu, když ho nechám se vztekat a odpluju a to jsem přesně taky udělal.

Vítr fouká dobrým směrem a tak vytahujeme plachty na celém předním stěžni a vyplouváme směrem k Sanary sur mer. Svítí sluníčko a loď při 15kn větru uhání rychlostí 4,5kn na ten festival.

Po bravurním manévru v silném větru a mělkém přístavu (3,2m hloubky) přistáváme v 14 hod. u 10metrového plovoucího mola, ke kterému by si člověk uvázal maximálně Zodiak. No, už jsme tu zvyklí. Pro La Grace je to „come back“ z roku 2013. Odpoledne mají všichni volno – Sanary je krásné přímořské letovisko.

13.5.2016 pátek

Celý den se u nás na lodi střídali školní exkurze. Rozhodli jsme se to těm prckům udělat trochu interaktivně, a tak kromě sledování vystoupení našich šermířů u nás drhli palubu, leštili zvon, točili kormidelním kolem, nebo zvonili čas na lodním zvonu.

Dětí bylo opravdu hodně

Večer jsme se zúčastnili slavnostního zahájení, na kterém nám starosta města předal nádherného papouška Aru – naštěstí dřeveného

sanary sur mer
Školní exkurze

14.5.2013 sobota

Dnes byl obligátní „parking day“ tedy „párkový den“ a s ním i standardní střídání. Loď opustil i Filip a musím říct, že padla i nějaká ta skrývaná slzyčka na obou stranách.

Celý den byly na moři regaty tradičních lodí a na La Grace probíhaly prohlídky. To je opravdová řehole a kdo to nezažil, fakt neví… Na druhou stranu si do hodiny prohlédne naší krásnou loď přes 500 lidí a to je velmi důležité pro její budoucnost i naši republiku, kterou zde zastupuje 6 metrová, pro mnohé neznámá česká vlajka.

15.5.2016 neděle

Dnes probíhaly prohlídky lodi a nábřeží bylo plné lidí a stánků! Večer jsme byli pozváni na večeři s tancem a zábavou.

16.5.2016 pondělí

Dnes jsme přepadli Sanary s piráty. Do teď probíhal hlavní program. V 15:30 hod. odplouváme…

Fouká skvělý zadní vítr mezi 20-30kn a loď uhání jako střelená. Cestou se k nám přidává stádo velkých delfínů. Je to skupina extrémně velkých jedinců. Se západem slunce přistáváme na Port Croix na „naší“ oblíbené bojce. Vítr lehá a La Grace v klidu usíná.

17.5.2016 úterý

Dopoledne kadeti běhají po ostrově a my na lodi pracujeme. Michal opravuje dveře v kajutách, Honza dopíná takeláž a já s Romčou, Bobinou a Kačkou uklízíme loď. Nejvíce nám zabralo přebírání a třídění nerezových šroubků, vrutů, matiček a podložek. Na moři je úplné bezvětří a tak se rozhoduji posunout plánované odpolední odplutí na zítra – nechce se mi motorovat 135NM přes moře a doufám, že přijde alespoň nějaký vítr.

18.5.2016 středa

Je velmi klidná noc. Nehne se ani vlnka a loď nás nechává spát v bezpečí.

Budík zvoní v 5:30hod. S Honzou odvazujeme La Grace a s východem slunce vyplouváme. Návnadu nahazuju hned za hranicí parku. Za Východní stranou ostrova Titan nabíráme východní kurz. Před námi je jen, tam někde v dálce, Korsika. Je klidné moře, snad budou cestou vidět velryby.

Loď pod plnými plachtami, do kterých se opírá vítr o síle 10knot, celý den pluje otevřeným mořem. Hloubka okolního moře je 2,5km. Těsně po 17. hodině se náhle na levoboku, daleko od nás, objevily dva mohutné gejzíry vody. Až z dalšího cákance, které už viděli všichni, jsme si uvědomili, že něco takového dokáží jen dva bláznivě hrající si plejtváci. Ihned měníme směr, co nám jen plachty dovolí. Výskoky se opakují, ale po přiblížení na rozumně dohlednou vzdálenost oba modří obři mizí pod hladinou. Skoro hodinu jsme se je snažili následovat, ale nakonec bylo jasné, že o naši přítomnost při zřejmě milostných radovánkách nestojí!