La Grace: La Sete

La Grace a Nao Victoria

21.3.2016 pondělí

Dnes byl opravdu krásný den. Dopoledne jsme si udělali výlet člunem po malé Rhone do národního parku Camargue. Cílem bylo najít divoké koně a stáda býků volně se pohybujících po zdejších mokřinách. To se nám podařilo do puntíku. Bílí koně jsou tu na každém kroku.

Jsou milí a dají se i hladit. Před lidmi neutíkají, ale velmi často se vyskytují v oblasti, kde se díky bažinám cítí bezpečně. Jejich fotky v tůních či uprostřed hustých křoví mě dostaly. S Camarskými býky už je to horší. Jsou to chlupatí kolosy s ohromnými rohy, takže jejich fotky jsem si užíval jen díky teleobjektivu!

Výlet nás tak nadchl, že je jsme odpoledne vyrazili znovu. Tentokráte ale ne po řece, nýbrž na jezera. Ty hojně obývají hejna krásně růžově zbarvených plameňáků. Výlet za nimi se organizuje v sedlech Camarských koní a hodina stojí 20EUR. Stojí to za to… My chudí šetřílci jsme vyrazili pěšky. Pohyb v mokřinách je opravdu náročný a již po prvních kilometrech člověk lituje, že nezaplatil. Ti ptáci jsou ale nádherní. Vždycky jsem razil teorii, že když chce člověk vidět lva, má se vydat do Afriky. Zvíře v jeho přirozeném prostředí je prostě okouzlující.

Večer zvedáme plné plachty a vydáváme se na poslední úsek naší plavby. Od La Sete nás dělí jen 30NM. Musíme tam být ráno a rádi bychom si udělali náskok.

22.3.2016 úterý

V noci bedlivě sleduji vývoj historické regaty na trase Barcelona – La Sete. Z hlavních účastníků je na čele Dar Mlodezi, Sthandart, Santa Maria Manuela, Margarita a Nao Victoria. Řítí se přímo proti větru a pořadí určuje síla motoru. Jediný, kdo dopluje do Sete na plachty bude La Grace, která má po celou dobu posledních 10 dní příznivý vítr.

La Grace připravená k bitvě

Vstáváme už v 6 hodin. Snídaně a plachty vzhůru. Před městem už se od 7:30 hod. řadí lodě do sail parády. Naše místo je na čtvrté pozici. Celou tu parádu zaslouženě vede Polská školní loď Dar Mlodezi. Střílíme z děl, máváme šavlemi a tradičně na sebe strháváme pozornost publika. V 8 hod. přistáváme na svém místě u mola La Rebublika. Byla to paráda…

La Grace pálí z děl

Odpoledne otevíráme palubu pro návštěvníky – je jich nespočet. Po 21. hodině se jdem ještě projít. Trocha klidu, večerního města a romantická procházka úzkými uličkami.

Rozhodující okamžik

23.3.2016 středa

Dopoledne jsme se rozhodli reprezentovat naše barvy (samozřejmě mám na mysli černo/bílé) ve veslování na tradičních lodích. Závody měli začít v 8 hodin. V 9:30 hod. jsme tam byli jediní a tak jsme obsadili dvě lodě našimi lidmi.

V první rozjížďce tak s přehledem zvítězila La Grace! Pak to ale šlo s námi s kopce. Najednou se našli lidi i do dalších lodí a tak ve druhé rozjížďce jsme skončili druhý (jede se to vždy mezi dvěma loděmi). Tuto prohru jsme neunesli a šli dělat kraviny k dětskému bazénku s plachetnicemi. Nadšení piráti pobíhající mezi dětmi a pořádající regatu s těmi hračkami okamžitě přilákali pozornost davu. No, hlavně jsme se dobře bavili.

Na závěr jsme přepadli místní jídelnu, která se právě chystala vyhodit ohromný tác spálených čokoládových croasantů. Během chvíle jsme jich spořádali každý 5ks.
Odpoledne běhám po nákupech a na lodi probíhají prohlídky. Velký obdiv mám k Maxovi, který celý den dokáže zvedat po schodech malé děti z mola na palubu. Prý ho to baví. Chvíli jsem ho pozoroval a ukázalo se, že sem tam postrkuje za zadeček i maminky a tak jsem pochopil, že to není až tak špatná práce!

24.3.2016 čtvrtek

Celý den probíhají prohlídky lodi.

Večer nám nařizují, že musíme přeplout do centra. Využíváme trochu volna a děláme si výlet s La Grace po přístavu. Aby nebyla na lodi nula, jedeme s muzikou. Přidala se k nám totiž cca 20 členná francouzská kapela se zpěvákama. To byla fakt pecka. Večerní město a krásná hudba mě dostala. Všechny ale dostal náš loďněnárodní okurkový salát ve složení Gin/Tonik/a taky trocha zeleniny.

25.3.2016 pátek

Celý den probíhají na lodi prohlídky. Po 16. hod. na La Grace probíhala soutěž v „shanties“ Byla to pecka, protože jsme se rozhodli, že všechny skupiny nebudou jen tupě zpívat, ale že u toho budou do rytmu tahat nahoru a dolu hlavní rahno. To byla fakt pecka podívaná…

Na loď přišla celá jedna základka – těch 200 dětí bylo úžasných, ale loď byla ohrožení během chvíle! Přežít s nimi 30minut byl nadlidský úkol pro celou naši posádku! Nechápu, že nás ty matky nezabili a že jsme nepřivedli (některé) své učitele do blázince!

La Grace a Nao Victoria

Po 20. hod. zavíráme loď a odcházíme na „crew party“. Vůbec se nám tam ale nelíbilo a tak si jdem udělat párty vlastní na loď.

26.3.2016 sobota

Dopoledne blbneme v průvodu v městě. Hrajeme si na piráty (jak jinak) a chytáme holky, které vlečem průvodem za zvuku bubnů a švihání bičem.

Odpoledne sledujeme, jak se na kanále přímo vedle nás chlapi sráží bidlem z veslovacích lodiček.

Naše loď slouží jako tribuna a musel jsem zasáhnout, protože v jednom okamžiku na palubě bylo kolem 300 lidí. Co na palubě – na jedné straně paluby, takže se loď začala povážlivě naklánět na levobok.

Jinak běží prohlídky. Jen pro zajímavost v průměru navštíví La Grace přes 500lidi za hodinu a to jsou prohlídky 12hodin denně.

Pravě naloďujeme novou posádku…