La Grace: Mapa k pokladu

Poloostrov Portofino

26.6.2016 neděle

Dopluli jsme až do Sestri Levante. Při přistávání zádí k molu se nám však rozbil motor na člunu. Člun naštěstí slouží jen jako záloha pro případný nezdařený manévr, takže vše bylo OK. Dlouho do noci rozebírá Michal motor a my mu ho zvedáme nahoru a dolů atd. Ještě, že máme jeřáb.

27.6.2016 pondělí

Od rána se všichni snaží sehnat jakýkoliv motor. Použitý, nový apod. ale nic. Vše buď šroty, nebo na objednávku. V dobré víře, že nejlepší bude Janov, vyrážíme odpoledne směr hlavní město. Na noc se ukrýváme před vlnami rozeběhnutými až od Korsiky v zátokách před Portofino. Je to oblast milionářských chaloupek na první pohled připomínajících hrady. Velmi to připomíná třeba Ville France. Boháči se zde kumulují stejně. Bez člunu si toho ale moc neprohlídnem a tak si vychutnávám západ slunce z paluby.

Poloostrov Portofino

28.6.2016 uterý

Vstáváme už v 5:30hod. V 9hod. máme domluvený Janov. Po snídani tam přistáváme. Bez asistence člunu to není úplně snadný manévr. Je to tu velmi úzké a La Grace se musí otočit o 180°. Během chvíle však jsme na místě. Čeká nás tu vřelé přijetí ze strany mariny.
Lidi vyrážejí na výlet. Prohlídka lodi Neptuno, akvárium, biosféra a námořní muzeum s vojenskou ponorkou, kam jim dokonce Romča domluvila volné vstupenky, takže každý ušetřil 17EUR.

Zatím co oni se baví, my tři s Michalem sháníme motor, ale nedaří se nám. Není tu nikde nic skladem a jeden bazarový (z roku 1993) se ani po 2 hodinovém snažení nepodařilo rozchodit. A to jsme kvůli němu jeli taxíkem za 30EUR (jednu cestu) až někam do horoucích pekel. Prostě den blbec.

29.6.2016 středa

Při odjezdu z Janova jsem v jedné z loděnic zahlédl zbytky slavné lodi Costa Concordia. Je to smutný pohled konce lidské blbosti.

Jinak jsme vyrazili na otevřené moře. Cílem je pozorovat velryby, co se tu hojně vyskytují. Před Janovem jsou dva hlubokomořské kaňony a Vorvani v nich rádi loví krakatice. Také se tu vyskytují Plejtvák myšok a pár menších druhů, jako třeba kulohlavci. V zimním období je zde pravděpodobnost setkání 100 %, ale směrem do léta se zmenšuje. Přesto byl na naší palubě domorodec, co nám dal naději 60 % a sám dokonce tvrdil, že když byl menší, tak se na velrybách i vozil. Počasí je příznivé. Světle šedá voda a ani vlnka s dohledností mnoho NM.

Po namotorovaných 80NM jsme to ve dvě hodiny ráno vzdali. Neúspěšnost je 100 %!!! Delfíny nepočítám. Tak holt až v zimě.

30.6.2016 čtvrtek

Noc na kotvě před přístavem v Livornu byla klidná. Hned ráno přejíždíme do mariny a vyrážím pro motor. Konečně jsem ho sehnal. Nakonec jsem si za stejnou cenu vzal v akci 66HP. Nová Honda se teď montuje na člun a musím říct, že ji moc sluší! Poslední dva bazarové motory po stříbřenkové generálce se těžce nevyplatily a tak doufám, že tenhle mazlík s 3letou zárukou nám už vydrží!

Na lodi nám přibyla u sluneční střecha. Eva Žondrová už týden pořad něco šije a tak bude loď jako klícka. Je to moc šikovná ženská, jejíma rukama za ty roky zpátky prošlo vše od kostýmů až po potahy. Je jasné, že bez šicího stroje se tu prostě neobejdeme!
Lidi běhají po Livornu a památkách

1.7.2016 pátek

Za noc se posouváme 43Nm a po 3. hodině ranní házíme kotvu před městečkem Cavo na Elbě. Dopoledne se koupem a odpočíváme po noční plavbě. Někteří jsou na výletě k majáku. Střídáme tak, že s celou La Grace vždycky na několik sekund přirazíme k trajektovému molu.

Odpoledně plujeme dál. Skoro nefouká – loď se plouží po plnejma plachtama rychlostí jen 1kn. Poslední dva týdny byly na vítr úplná katastrofa. Nádrže nafty jsou už téměř prázdné…
Se soumrakem jsme se doploužili do zátoky Baratti.

2.7.2016 sobota

Vstáváme brzy – do 10hod. musí být vystěhovaná loď. Dnes bude náročný den. Začínáme Dětským pirátským dnem, pak následuje natáčení klipu skupiny „Lucrecia Borgia“ a do toho všeho střídaní. Zlatá sobota v ČR!!!

Večer byl úžasný. Muzikanti se chopily nástrojů, holky zpívaly a na lodi byla taková skvělá nálada, že ji malé děti unavené dlouhou cestou do Itálie poslouchaly, tleskaly a tančily. Klobouk dolů před těmito muzikanty!

3.7.2016 neděle

Hned po ránu se začíná točit a cvičit posádky. Konečně se ale po 2 týdnech začalo foukat. Dnes jsme lítali na plachty sem a tam a byla to paráda. Vítr 15-18kn je přesně to, naše loď potřebuje…

Navečer jsme hodili kotvu v zátoce Portoferraio – jsme zase konečně doma.

4.7.2016 pondělí

Ráno začíná kolotoč. Ivoš letěl na nákupy a my s Romčou sehnat naftu. To se podařilo, ale prodali nám „jen“ 2.000litrů. Po dvou totálně bezvětrných týdnech jsou naše nádrže domovem pro pavouky spíš než pro Ropáky. Po obědě odplouváme na Capo Bianko. Nádherný bílý skalnatý výběžek. Šnorcholání tady obohacujeme šnorchlováním kolem ostrůvku Scoglieto. Je to paráda. Voda už má 25,6°C a tak do ní dokáže vlézt stará posádka.

Města už máme plné zuby a tak míjíme Marcianu Marinu a na noc zakotvujeme na divoko v jedné z nádherných zátok. Loď je na kotvě a záď ji drží dvě lana uvázaná ke břehu. Noc je klidná.

5.7.2016 úterý

Dopoledne se s dětmi koupeme a Dan sestavil plachtu na našem novém člunu. Přesto, že nefouká, člun s plachtou z Optimista docela pluje. Koupání je fajn, ale jakmile děti ve vodě najdou plavat láhev se vzkazem uvnitř, už není šance je tu dál udržet. Odplouváme podle mapy hledat vrak s potopeným pokladem.

Ten jsme našli a báječně si tu zašnorchlovali, ale poklad už je fuč! Ukázalo se, že poklad někdo přenosil do jeskyně. Těch je tu ale spousty, takže naše odpolední práce je prolézt jednu po druhé. Držte nám palce!