La Grace: Oslava v Africe

Blízká setkání našeho druhu! (loď Morgenstern)

la_grace_logo24.9.2015 čtvrtek

Chvilku nás po ránu zdrželo to, že jsme museli na policii vyřídit papír za jeden ukradený mobil ze včerejška, ale vše je OK. Po snídani odplouváme z Portimaia. Asi hodinku plavby na motor podél pobřeží jsou nádherné jeskyně. Tady trávíme dopoledne ježděním s lidmi člunem do těch děr a na pláž. Teplota vody jde ale každým dnem nahoru. Už jsme na 21°C a lidi se nám denně koupou.

Po obědě odplouváme. Nefouká a oceán z dálky svou hladkou stranou připomíná zamrzlý rybník. Plavba na motor je ale rychlá, 7-8kn to utíká…

25.9.2015 pátek

S úsvitem připlouváme do zátoky před Cadizem a házíme kotvu. Dopoledne se uklízí. Po obědě přeplouváme do městského přístavu v Cadizu. Stojíme vedle Columbijské školní lodě Gloria. Prohlídku její paluby si samozřejmě nenecháme ujít. Lidi nám běhají po městě. Je nádherný slunný a teplý den.

Takové malé Vánoce v kapitánské kajutě

26.9.2015 sobota

Střídáme a opravujem, co dodat?

27.9.2015 neděle

Po snídani odplouváme na protější stranu zátoky do puerto Cherry pro vodu do lodi. Vjezd je ale zanesený pískem z řeky a tak musíme 2hodiny čekat na kotvě před přístavem, než stoupne voda. Volnou chvíli si krátíme výcvikem lidí v lanoví.

Tento týden bude super. Máme tu spousty mladých lidí a v každém okamžiku je z paluby slyšet zábava a nadšení.
Berem vodu a vyrážíme. Vítr je proti a tak se posouváme dobře dopředu díky dobrému načasování hlavně díky proudu. K Tarifě je to skoro 40NM. Večer se ale situace otáčí a tak se na motor pohybujeme třeba jen 2-3kn. Vlny způsobené proudem u Trafalgaru dokonce letí přes palubu. Pár lidem to rozhodilo žaludek, ale jinak dobrý.

28.9.2015 pondělí

Za Tarifou se proud opět otáčí a tak se rozhodujeme plout až do Gibraltaru. Stejně všichni sedíme na palubě jako trubky a pozorujeme nádherné zatmění měsíce nad Afrikou. V 6 hodin ráno házíme kotvu před městem La Linea u Gibraltaru.
Po snídani všichni odcházejí na opičky na skálu. Stálou posádku čeká trocha spánku a pak natankovat loď, doplnit jídlo a plyn.

29.9.2015 úterý

Ráno vstáváme a vyplouváme přes úžinu do Afriky. Display našeho mapového ploteru ukazuje tolik lodí všude kolem, že paprsky jeho AIS zaměřovačů připomínají hru „laser game“. Snad se mezi nimi dokážeme prosmeknout přes úžinu.

Plavba samotná je hodně rozhoupaná. Proudy tady tvoří velké víry a tak ne všem námořníkům je dobře. Loď i na plné plachty pluje rychlostí do 3kn a tak nám plavba zabrala více než celé dopoledne. Po obědě přistáváme v Ceutě. V Evropském městě položeném, asi omylem, na černém kontinentu. Jeho prohlídka stojí za to. Nejdříve se však musí zagasketovat všechny plachty. Skupina hrdinou se do toho hned dává.

30.9.2015 středa

Brzy po snídani vyráží všichni do Maroka. Vidět tenhle stát stojí za to! Arabský svět je místo, v němž Evropan nevychází z údivu. Na jednu stranu je to místo bohaté na historii a plné obdivuhodných památek, a na stranu druhou zde můžete v reálu vidět, jak jen to nazvat – no třeba „pravěk lidstva“. Tedy ten pozdější, ten bez dinosaurů. Věřím, že z mých úst to není urážka, ale konstatování skutečnosti. Já mám tenhle svět rád a i když je v něm větší špína, chaos a nebezpečí, než i já snesu, svým způsobem mě asi přitahuje.

Vždycky se rád dívám na ty vykulené oči Evropanů nevycházející z údivu, co se pak domů vrací jako hrdinové, co tohle všechno přežili. Podle mě by si každý chlap měl svou ženu vzít na tenhle výlet, aby věděla jak dobře se s ním má. A každá ženská svého chlapa, aby padl mítus o kráse arabských žen a všichni chlapi zjistili, že nejhezčí holky jsou u nás. Tedy soudě alespoň podle toho, co je z nich vidět! Ale je to jen názor – nemusíte souhlasit!

Stálá posádka dělá na údržbě lodi. Večer odplouváme ale jen kousek za zeď na kotvu. Tam se při soumraku odehrála největší narozeninová oslava, jakou loď pamatuje. 7 oslavenců v roli odsouzených, bylo postupně potrestaných za své mládí – jejich 30let. Tresty to byl vskutku pirátské:

Bičování, máčení v síti, chůze po prkně, natahování na skřipci, protažení pod kýlem, nebo třeba ulička. Že to neznáte? Tak přijeďte!!!

Většina odsouzených sice skončila v ledovém moři, ale odměnou jim nebyla jen bolest a utrpení, ale i závěrečná sladká tečka v podobě Páji nazdobené ovocem a šlehačkou! No, byl to krásný dortík, přímo k sežrání! Stvořitelem tohoto uměleckého díla byl náš lodní „Gastrovrah“ kuchař Pavel. Jeho práce s těmi flaxami dole v hrncích je obvykle hodně těžká, ale tentokráte mu mnozí z nás záviděli!!!

Vše se závěrem zvrhlo ve večírek s kytarou a šampaňským otevíraným, jak jinak, než šavlí.
No, bylo kolem toho dost legrace a doufám, že se tu pro vás brzy objeví nějaké fotky

1.9.2015 čtvrtek

Celou noc držíme hlídky ale moře je naprosto klidné! Klidné je i celý den. Na moři ani vlnka a ani vánek. Plujeme na motor směr NE. Lidi dospávají včerejší divokou oslavu, jiní se opalují na palubě. Je to nudný, ospalý, teplý, letní den. Odpoledne jsme hodili kotvu před Cala Moral. Je tu hezká pláž a víc asi už dnes nepotřebujem. Spát jsem šel brzy, ale kolem půlnoci mě ze snu vytrhlo divné tušení. Zapnul jsem AIS a ejhle. Na rohem jen 2NM od nás Je Ruský Shtandart a rychle se blíží.

Vyhlašuju bojovou pohotovost. Vše po tmě. Jejich loď se tiše plíží tmou. Ale jsme připraveni. Vladimír otáčí svou loď do bojové pozice. La Grace pálí z děla jako první! Ohlušující rachot a mohutný záblesk z našeho děla překvapil i mě. Střelba v noci má své kouzlo… Shtandart hází kotvu a my sedáme do člunu. Do 2hod. pak klábosíme na jejich palubě nad sklenkou karibského rumu a jsme moc rádi, že se opět vidíme.