La Grace: Poklad lodi Angelina

La Grace

23.7.2016 sobota

Práce jako na kostele – prostě sobota. Tentokráte jsem si na všechny vymyslel stěhování 300litrového mrazáku plného zmrzlého masa! No bojovka jako blázen… Jeden z lodě ven a druhý z autobusu přes člun zase do lodě.

Velkou zajímavostí se stalo následující nemožné: Stojíme s La Grace v zátoce v porto Baratti na 10metrové hloubce a najednou se z ničeho nic plně u trupu vynořila velryba a vychrstla vodu skoro na mě! Ječel jsem jako smyslů zbavený: „Všichni ven! Velryby, velryba, velryba!!!!“ (cca 15-20 metrů velký Plejtvák Myšok)

Obeplavala loď, chvíli se válela na La Grace, ale pak ji vyhnal kolem projíždějící člun.
Viděli ji všichni – no něco neuvěřitelného…

Po nezbytném poučení a ubytování nových lidiček jsme ještě do noci dopluli až do Portoferraia.

24.7.2016 neděle

Dopoledne dobíráme naftu i vodu a doplňujeme potraviny. Ivo dovalil na loď 8 nákupních vozíků a (opět) přešvihl nákup o 200EUR. Asi ho zabiju!

Odpoledne hurá k vodě. Házíme kotvu pře bílým mysem a koupeme se. Večer se ještě posouváme až na severozápad Elby. Nemělo foukat a tak jsme byli rozhodnuti, že tu přespíme. Najednou se ale přes hory přihnal ošklivý černý mrak a spustil se z něj hustý déšť. Pochvíli je jasné, že prší jen tady a tak raději odplouváme.

25.7.2016 pondělí

Fouká 16kn vítr až do 2hod. do rána. Je to nádherný jachting bez vln pod zářící hvězdnou oblohou. Pak vítr někdo vypnul a tak startujem brumlu a na snídani jsme na Korsice.
Návštěvu tohoto krásného ostrova jsme začali šnorchováním u malého ostrůvku před pláží. Cestou probíhají na palubě (jako každý den) zábavně naučné soutěže pro děti.
Pak šnorchlujem na vraku lodi Angelina před Porto Vechiem a nakonec házíme kotvu v zátoce Rondinara.

Po setmění vyprávím dětem strašidelný příběh o potopení lodi Angelina převážející princeznu s pokladem. Trochu jsme to přehnali a při vyvolávání duchů se náhle v noční tmě objevil 200let mrtvý strážce pokladu a nechal nám tajnou mapu. Zítra se po ní vydáme….

26.7.2016 úterý

Dopoledne se koupem na nádherné pláži. Křišťálové vodě zátoky Rondinára chybí jen dlaždičky

Odpoledne vyplouváme na jih. Po hodině plavby jsme na ostrově Cavallo. Zdejší modrá voda a kouzelné pláže ostrova přilákali boháče i aristokraty. Místo kde mají chatu třeba Monacký kníže, nebo Španělský král. Odtud už je to jen skok na souostroví Lavezzi.

Odpoledne jsme si tu pro děti i dospělé vymysleli bojovku ve zdejším skalním městě. Sám ďábel naházel do zdejší laguny ohromné balvany. Brodění vodou mezi nimi je zážitek pro všechny. Některé průlivy mezi ostrovy jsou hlubší, než děti čekali, a tak to řešíme přeplaváním ne druhou stranu na nalezených kládách. Je to náramná legrace a tak nakonec vozíme i maminky. Tímto způsobem jsme si prohlídli i ostrov s mohylou na uctění památky ztroskotání bitevní řadové lodi Semilante i oba hřbitovy, na nichž leží stovky námořníků té katastrofy.

Na závěr děti našli kostru námořníka z lodi Angelina, který v rukách držel truhlu se zlatou cihlou. Všichni byli nadšení, i když se báli třebas jen k němu přiblížit. Pak se to ale zlomilo a odvahu našli překvapivě ti nejmenší. Zlatá cihla prošla všema rukama a teprve potom si děti přečetli přiložený dopis. V něm bylo napsáno, že:
„Na ty co se dotkli zlaté cihly je uvalena zlá kletba! Pomůže jim jen, když cihlu zakopou na pláži a řeknou zaklínadlo. Zároveň tím ale vysvobodí ducha.“ Jak to dopadne se uvidí…

V noci se tu vypráví hrůzostrašné historky o duchách.

27.7.2016 středa

Ráno plujeme do Bonifacia. Viktor s Ondrou skočili do moře, doplavali na pláž, přeběhli kopec a v místním supermarketu nakoupili čerstvé bagety. My zatím stříleli na město, prohlíželi si místní jeskyně i nádherně opevněné hradby. Následoval obvyklí zmatek na dálnici v marině. La Grace to má vždycky o centimetry.

Odpolední jachting napříč úžinou mezi Korsikou a Sardinií nás všechny nadchl. Zadoboční vítr hnal naši loď 6kn rychlostí. Nakonec házíme kotvu v zátoce Liscia. Tady děti šli zakopat zlatou cihlu, aby si udobřili ducha.

Následuje prohlídka zátoky Corsaire na ostrově Spargi v národním parku Magdalena.
Na noc se schováváme na benzince v městě Magdalena na stejnojmenném ostrově.
Večerní procházka uličkami starého města nadchla všechny.

28.7.2016 čtvrtek

V 7 hod.ráno otevírá pumpa a my vyplouváme. Na zadní vítr s plachtami na předním stěžni plujeme dál. Cestou zaplouváme do porta Cerva. Tady a v blízké zátoce stojí jachty nejbohatších lidí světa např.: Topas, Octopus, Le Grand Bleu, Ona, Dynasty, Katara, Princ Abdulasis, Al Mirqua, Paladium, Ocean … apod. Je to nádhera. Na večer házíme kotvu před Porto Rotondo. Večerní procházka městem na skleničku či zmrzku potěší…

29.7.2016 pátek

Po snídani vyplouváme. Dnešní poslední den jsme strávili u vody. Dopluli jsme k malému ostrůvku před Golfo Aranci a vyrazili s dětmi na pláž. V nestřeženém okamžiku jsem rozházel stovky perlových kuliček a pak vyprávěl plavčíkům pohádku o nešikovném princovi, co je měl za úkol je sesbírat. Následovali 2 hodiny šílenství pro malé i velké!

Po 16hodině taháme plné plachty na předním stěžni a spankr. S příznivým větrem míříme kanálem na Olbii. Je to neuvěřitelné, ale sehnali jsme místo u mola.
Naše posádka odjíždí brzy ráno a tak se dali do balení a úklidu. Já s Romčou jsme zatím vzali všechny děti na zmrzlinu a parádně si to užili. Cákání ve fontáně, plašení tisíců drozdů v parku, nebo taneční vystoupení našich 5letých krasavic v pizzerii byla legrace.
Před lodí se do noci hrálo a zpívalo před položeným kloboukem. Spát se šlo až hodně pozdě …

30.7.2016 sobota
Budík zazvonil v 5:30hod. Na trajekt je to sice jen kousek, ale lidi tam musí být už za hodinu.

Věci odvezl taxík, takže je to pohodička.

Všichni odjeli a my máme volno a tak jsme se pustili do úklidu, opravy generátoru, brzdy hřídele, pravidelné deratizace atd…

Odpoledne naloďujeme další partu. Tentokráte je naše Česká posádka v menšině před Slováky. Podle množství naloženého alkoholu to bude hodně náročný týden.

31.7.2016 neděle

Dopoledně doplňujeme zásoby alkoholu i skleniček a vyplouváme. První naše zastávka je před perlovou pláží u ostrova před Golfo Aranči. Stojíme na kotvě před sádkami. Kolem plavou delfíni. Skáčeme do moře a plaveme s nimi. Snažím se jednoho z nich, toho zvědavého dotknout, ale vždycky mi pár centimetrů chybí. Když nám je lodě odehnali, zaplavali jsme si do sádek. Je to úžasný pohled na stovky stejných ryb točících se do kruhu.
Ostatní skáčou z lana a baví se koupáním.

Po obědě přeplouváme do Porta Rotonda na kotvu.