La Grace: Větrný jih

17.1.2016 neděle

Celou noc si (poměrně v klidu) plujeme v zákrytu Elby, ale nad ránem vítr sílí až na 30kn a zvedají se vlny. Loď uhání 7-8kn ve třímetrových vlnách. Sem tam někomu není dobře, ale všichni jsou stateční a drží služby po dvou lidech a čtyřech hodinách ještě celý další den.

Fotografové si přišli na své. Od rudého východu slunce po nádhernou siluetu zasněžených Korsických hor je to dnes ráj pro objektivy.

Po západu slunce vplouváme do ostrovní oblasti jižní Korsiky a na noc házíme kotvu uprostřed velké zátoky. Vítr se zklidnil a v noci jsme se skvěle vyspali.

18.1.2016 pondělí

Ráno plujeme dál. Na palubě máme dva statečné námořníky. Kubu – 10let a Filipa – 6let. V lodi se nám začínají hromadit nádherné obrázky. V poledne přistáváme na benzince v Bonifaciu. Lidi nám běhají po městě a my se snažíme natankovat naftu. Nakonec se nám to podařilo a bereme 500 litrů. V 17hod. máme palivo i lidi a vyplouváme do nedaleké zátoky. Oblohu zatahují černé mraky. Fouká ledový vítr z hor. Celou noc držíme kotevní hlídky. Prší se sněhem! Čtyřhodinové vachty jsou v tom nečase sakra dlouhé a tak to řešíme mazlením se s hrnečkem horkého čaje. Ráno po rozednění se ukázalo, že kopec nad námi je bílý.

Bonifacilo

19.1.2016 úterý

Po snídani vyplouváme. Na plachty přes kanál. Je po bouři a tak trénujeme nováčky ve stěžních. Cestou proplouváme mezi ostrovy Lavezzi, Razzoli, Budeli, Spargi. Jsme v národním parku Madalena. Celý den se jen tak motáme na plachty kanálem a čekáme na Shtandart. Ten je na moři až do noci a tak házíme kotvu před Palau na Sardinii a jdem hromadně do třetí nejlepší pizzerie na světě! Tam ovšem právě malují a tak si dáváme průměrnou pizzu o ulici vedle. I tak byla skvělá.

20.1.2016 středa

Po snídani s klukama (6 a 9let) vyrážím na prohlídku lodi Shtandart. Všichni tři po ni běháme jak malý kluci! V 10hod. zvedáme kotvu a vyrážíme na jih – za teplem…

Setkání s lodí Shtandart

21.1.2016 čtvrtek

V noci se vítr neuměl ustálit. Tak jsme pořád měnili plachty. V tom bídném počtu co je nás tu teď (12osob) to byla fůra práce. Po 4. hodině ranní jsme hodili kotvu před městečkem Arbatax. Dopoledne následovala prohlídka městečka, nádherné pláže s kouzelným lesem u jezera. Plameňáky, co tu občas bývají, jsme ale nezahlédli. Asi nemají rádi pohled na zasněžené hory. Jinak je ale krásně. Svítí slunce jako o život a za větrem se dá i opalovat. Normálně je to na triko s dlouhým rukávem. Konečně jsme zřejmě dost na jihu.

Hned po ránu jsme měli námořní kontrolu. Přijeli rychlým člunem až k nám a jestli můžou na palubu. Říkal jsem jim, že chápu, proč tu blbnou a ať jdou klidne dál. A oni na to, že pokud chtějí vidět uprchlíky, že si musí večer pustit televizi!

22.1.2016 pátek

Vítr ustal a tak spíme na kotvě před porto Corallo. Noc byla klidná a bez vln.
Za tento den jsme dopluli až do Cagliary. Cestou chytáme ryby. Žádné jsme ale nechytili. Je však krásný, teplý a slunečný den a tak lenošíme. Do Cagliary se moc teším, protože na místních lagunách jsou plameňáci a to je krásná podívaná.

23.1.2016 sobota

Hned ráno nás vzbudila kontrola z lodi Carabiniery (vodní policie), hned po ní se nám na lodi drala Guardia Financa. Po včerejší kontrole od Aduanas (celníci) jsem přesvědčený, že už znám všechny místní složky osobně. Zvedáme kotvu a odplouváme do mariny. Musíme nabrat vodu, vystřídat a odpočinout si. Další plavba, dlouhá téměř 400NM, bude veselá. Na palubě máme jen jediného kadeta – Natálku! No, aspoň nemáme složitý rozpis služeb a poprvé v životě mohu s jistotou říci, že znám všechny lidi na LG jménem!