Singa: 24.května – 28.května AUCKLAND NA DOHLED

24.5.2012 – čtvrtek – dnes jsem cely den stoupal ve slabem SW a odpoledne WSW(1-2 k NZ1. Tam to mam 64 Nm. Ted budu driftovat a cekat na sobotni stoceni vetru k priznivemu NE. Dochazi mne palubni baterie /invertor zacal piskat/, tak vice zitra. Jinak jsem OK – ruce lepsi.

Vsechny zdravim a tesim se na Tvoje zpravy.

25.5.2012 – pátek – dnes jsem plul ostre proti WSW(3-4 v kursu 305 st podel ostrova Great Barrier Island. Mam po dosle predpovedi nasledujici strategii – budu priplouvat o N pointu ostrova Great Barrier Island (k nemu to mam 66 Nm), ted cekam, az se stoci WSW na SW a budu driftovat 15 Nm a cekat na zitrejsi NE – ENE. Podle toho jak to v zatoce pujde, bud dopluji nekdy v pondeli nebo nekde zakotvim a budu cekat na prihodne podminky vetru a prilivoveho proudu. Predpokladam v bezvetri pouziti motoru. Tak uvidim, jak to nakonec vse dopadne. Snad tento rok pristanu v Aucklandu. Je to opravdu desne. Kdyz jsem plul od antipodu, tak porad byly N vetry a ted zase nic nebo zitra jen na jeden a pul dne. Pak zase fronta s S protivetrem. Dnes se pujdu vyspat, protoze minimalne pristi dva dny spat urcite nebudu – plavba v zatoce se skalami, ostruvky a lodnim provozem. Uz jsem si udelal pripevneni notebooku, ktery budu muset mit zapnuty (nemam zadnou papirovou mapu zatoky). Ruce boli jak cert, ale oci jsou v poradku. Nejak jsem si natahl zadovy sval pri praci s genou. Obcas se lod otoci dokola , kdyz pracuje Burlak. Nastavit ho v narazovem vetru, je dost obtizne.

26.5.2012 – sobota – taky bych byval rad plul blize brehu, kdyby to vitr a proudy dovolily. Maximalne jsme stoupal a bliz to opravdu neslo, tak si nemysli, ze jsem zajel tak daleko od brehu o sve vuli.

Dnes dopledne konecne prisel NE/1-3 vitr a ja se obratil na kurs k N vybezku ostrova Great Barrier Isl, ktery budu mit na levoboku pri vpluti do zatoky Aucklandu – Hauraki Gulf. K nemu to mam 44 Nm. Pokud bude platit predpoved Boba a na celnici nebude zdrzeni, tak predpokladam pripluti v utery 29. v noci nebo dopoledne. Bobuv odhad je streda dopoledne. Uvidi se.

Ted vitr preskakuje mezi NNE – NE/1-2 a je problem neustale serizovzat plachty a Burlaka a delat veceri (Stepanska hovezi – davam si dve porce a ryze). K tomu hnusne poprchava. Rad bych se jeste dnes na oceanu trochu vyspal. V zatoce uz to definitivne nepujde. Mam zapnuty aktivni radarovy odrazec a je tu klid. Rybari asi budou az blize brehu.

Dnes upadla kladka Lazzy Jacka ze stezne – presoupane lanko. Tak me zitra ceka lezeni na stezen, abych nemusel honit hlavni plachtu po palube pri pripadnem refovani nebo jejim spusteni. Rovnez autopilot Willson – ST 2000 prestal fungovat. Nasadil jsem posledniho ST 1000. Zatim jsem ho nepouzil. Naposledy jsem odsoloval 12 litru vody (v zatoce uz nebudu a pouziji vodu z nadrzi v kylu. Zitra nainstaluji elektricky kohout. Dale jsem si pripravil nasi vlajku na zadi a celni zlutou vlajku na levem salingu.

27.5.2012 – neděle – vplul jsem v 19 hod do Hauraki Gulf /Tveho casu 9,00 rano/ a pluji dale primo do drahy Aucklandu. Nemohu psat, je tu strasne rozhoupane more a musim za kormidlo. Zitra podrobneji. Moji sestru Janu a vsechny u Tebe v Mokrem zdravim.

28.5.2012 – pondělí – zahajuji krizovani 12 Nm od vjezdove drahy pristavu Auckland (COG 238). Vitr SW/1-2 a pomoc motorem nefunguje. Ted pluji levobokem 3 Nm, a pak prehodim. Netroufam si odhadnout pripluti k celnikum. Zvazuji zadost Coastguarda o odtazeni, pokud by krizovani a predpoved vetru vypadala na to, ze to bude klidne trvat 2 – 3 dny. Navic nebudu moci krizovat v draze. Tak si me Neptun vychutnava opravdu az do konce.

Další díl: Singa: 29.května SINGA DRAMATICKY A DEFINITIVNĚ KONČÍ PLAVBU

1 COMMENT

Comments are closed.