Zprávy od kapitána La Grace Pepy Dvorského #1

15.4.2012

Pátek 13. byl pro nás smolný den. Někomu spadla do záchodu pasta na zuby a když jí chroupalo čerpadlo na vyčerpávání fekálu, pěkně se polámalo. Aby toho nebylo málo, zbytek té pasty zřejmě vzpříčil kulovou část ventilu, co přepíná tanky, a tak se Honzovi podařilo utrhnout přepínání fekálního tanku.

Jinak pohoda – stačí už jen vymyslet, jak ty splašky dostaneme ven z lodi. Tak si tu nadáváme oba. On proto, že to bude už potřetí za zimu předělávat (a že je to prima robota!), a já protože to budu už potřetí platit 🙁

Viníka jsme zatím nenašli. Myslím, že lodní poprava by nám mohla zvednout náladu 🙂

18.4.2012

Dnes jsem po dohodě s kapitánem Martinem Štikarem a na základě přání Dana (spolumajitele) i Vikiho (bocmana) rozhodl, ze na přeplavbu severního Atlantiku letos sundáme obě brámové plachty i se čnělkami. Čeká nás bohužel velká práce navíc, ale je pravda, ze to zřejmě výrazně přispěje k bezpečnosti plavby. Doufejme, ze to nebude mít vliv na rychlost plavby a loď bude včas v Evropě.

Varianty byly dvě:

1) plout s brámovými plachtami jižně od severních bouří, ale riskovat, ze loď uvízne v bezvětří.

2) plout severnější cestou, na jižním okraji tlakových níží,které poženou loď rychleji, ale delší cestou. To je cesta větší jistoty jak doplout co nejrychleji. Tam loď stale popluje s větrem v plachtách. Pokud ale kapitán neodhadne správně vývoj počasí – čeká je chladnější počasí a bouřlivo. Proto dáváme preventivně čnělky dolů. V silném větři nebudou třeba. Jen by loď nakláněly a brzdili.

Při plavbě přes Atlantik:

Kapitánem La Grace bude Martin Štika, výborný jachtař a závodník, který mě učil jezdit a má mnohaleté zkušenosti se severním Atlantikem.

Bocmanem bude Viky, nejzkušenější bocman z La Grace.

Strojníkem bude Pepa, toho znáte někteří jako technika z Egypta, pomáhal nám stavět loď.

Kuchařem bude Ivo, mistr chuti, barev a tvarů na talíři.

Posádkou budou tentokráte samí kadeti. Atlantik je velká škola i zkouška a já věřím, že by si to měl každý alespoň jednou za život zkusit. Člověka to hodně prověří!

Já, Monika a Honza potřebujeme trochu odpočinek, abychom s vámi mohli plout všechny letní plavby.

S lodí bude opět každodenní spojení a záznamy z lodního deníku se budou objevovat tady i na Facebooku, takže řekněte všem, koho to zajímá, ať sem či tam chodí. Pokud budete chtít na loď poslat zprávu (bez obrázků a nepříliš dlouhou), pošlete ji na shipLaGrace@gmail.com.

Had

Včera večer se ve světle, které vydává osvětlení paluby a ve kterém se drží malé rybičky, znenadání objevil lovící had. Netušíme co to bylo (vodní/suchozemský), ale protože stojíme více než 600m od pobřeží, byli jsme dost překvapení.

Od té doby, co tu z nebe prší ryby, už mě nic nerozhodí a tak vám to píšu, aniž bych věřil, že si budete myslet, že jsme se tu zbláznili. Vyfotit se nám ho bohužel nepodařilo, ale přísahám, že svědkem je i náš Tadeášek a ten ještě nepřišel na chuť místnímu rumu, takže tomu věřte 🙂

21.4.2012

Tak první čnělky už máme dole – loď bez nich vypadá jako nahatá 🙂 Takhle připravená loď snad musí vydržet i hurikán. Teď nás čeká přetlouct klíny košových čnělek. Za rok plavby jsou povážlivě vymačkané a tak ani ty nechceme nechat náhodě. Jejích prolomením by šel celý ten cirkus dolů.

23.4.2012

Včera se celá posádka vrátila ve tři hodiny ráno ze zábavy. Když jsem ráno zapískal budíček v tradičních 7:30, měli mě za vraha. Celé dopoledne pak někteří z nich imitovali práci v různých odlehlých a nepřístupných částech lodi a měli mě za blbce 🙂

Mistrem nad mistry v ojebu kapitána se stal Honza Prokop, který si zalezl do špíny, tmy a smradu kotevny, odpojil si záchodovou trubku nad hlavou a tvářil se, že tam pracuje. Dvě hodiny jsem se tvářil, jako že o tom nevím, ale když už zaspal i přes oběd, bylo jasné, že se s tím musí něco dělat. Mistrem ve škodolibosti se ukázal být Mirek, kterého pohotově napadlo, že je třeba do té díry v podlaze nad jeho hlavou nalít kbelík vody.

Po třech minutách od tohoto nápadu už bylo slyšet jen sérii nepublikovatelných výrazů co jsme zač. No, jak se říká, kdo má kamarády, nepřátel mu netřeba.

Teď je 21 hodin a všichni už spí. Ráno se vstává v 6:00, odplutí se blíží.