Zprávy od kpt. Pepy Dvorského 5: LA GRACE V SOTO GRANDE NA JEŘÁBU

15.11. 2012 Poslední zprávy a fotografie přímo ze Soto Grande a také z vnitřku lodě!

Josef Dvorský píše:

Včera v 16hod. místního času jsme La Grace zvedli z vody a teď se pod ní staví velmi složitá konstrukce. Nepřijde-li velká voda, už se nepotopí 😀

To je ta dobrá zpráva.

Ta horší je, že ji bouře poničila nejen uvnitř, ale tlak vody zničil i nějakých 4-6m2 obšívky a možná povolilo i pár žeber na levoboku ve střední části lodi. Způsobeno to bylo tím, jak se neustále kývala přes písečnou dunu ve velkých vlnách. Víc budu vědět, až to otevřem. Kýl je z 90% odlomený a bude se dělat nový, ale to se vědělo. Naštěstí je trup dřevěné lodi jako ohromná skládačka u které jdou všechny díly vyměňovat.

Můj verdikt: Loď bude určitě žít dál, ale čeká nás hromada práce!

1. Co teď opravdu hoří je vyndání motoru a generátorů, aby se do něho pustili místní technici, dokud je slaná voda nesežere úplně.

2. Jakmile uklidíme, pustíme se do takeláže. V tom zatím vidím největší potenciál vyniknout bocmanům a kadetum, které zajímá práce s lany.

3. Budu potřebovat strojaře, techniky a elektrikáře plány a pro konzultace a později možná i pro dozor na místě.

4. Časem bude třeba dělat i interiéry a samozřejmě nátěry.

Jakmile zajistíme nějaké zázemí a rozumné podmínky, začneme organizovat cesty dobrovolníkům, kteří budou chtít pomoci na místě.

Přestože z časových a finančních možnosti hodlám maximum práce přenést na místní dělníky a nechat platit pojišťovnu, nemám strach, že se nebude hodit kdokoliv a cokoliv co lodi nabídnete! Mám představu o cca 9-12 člených partách střídajících se v pravidelných intervalech.

6. Dále prosím o zjištění zajímavé dopravy do Soto di Grande, lépe řečeno okolí.

Možná zase přesuneme nějakou výrobu dílu i do ČR a to jistě pomůže těm, pro které je Španělsko daleko a drahé.

La Grace musí být na konci dubna opět na vodě – za každou cenu! Pomůžete-li nám, zvládneme to. Díky všem, kteří jste ji drželi palce a jsem moc rád, že vás loď nezklamala! Věřím, že vidět ji zase pod plnými plachtami hravě zahojí tu bolest palců a pěstí vám všem, kteří jste si je tak silně drželi. Nebylo to zbytečně…..

Jen na vysvětlenou: Výše uvedené berte jen jako přípravnou zprávu, detaily a rozpisy práce se objeví hned, jak to bude aktuální. Zatím stále vzhledem rozsahu poškození a s ohledem na bezpečnost je možné se po lodi pohybovat jen v omezeném množství. Dále musím práce koordinovat tak, aby nikdo nestál a nikdo se nikomu nepletl. Stále ještě nemáme kde bydlet, kam chodit na záchod, či se vysprchovat, takže prosím, zatím sem bez dohody se mnou nejezděte!

Jinak samozřejmě díky všem – časem bude potřeba opravdu každá ruka i noha. 🙂

Nashledanou zase na palubě se těší Pepa Dvorský!

6 COMMENTS

  1. Jak je možné že ta krásná holka vypadá, jako by ji tam Neptun držel pod tou vodou roky, budete mít hodně práce, tedy přeji hoóódně štěstí.

  2. Co udělat nějakou pravidelně ošetřovanou rubriku pro pomocný aktivity na stránkách La Grace nebo tady? Ne každej je na ksichtoknize nebo twitteru. Mám na mysli něco jako tabulku s uvedením potřebnýho materiálu, kdo co daruje a po kom a kdy by to šlo poslat. Podle fotek to vypadá, že dovnitř bude zapotřebí úplně všechno…

    • Zpráva pro p. kapitána Pepu – 19.11.
      V deníku jste napsal, že jste do auta nacpal pět lidí a kotvu z LaGrace. Fakt jsem se ze srdce zasmála, při té vší smůle, co máte. Představila jsem si jak jste tam namačkaní, jako rodinka s pěti dětmi a psem na kole někde v Číně. Moc zdravím, vydržte.

  3. S chuti do toho!
    Jedine,co mi porad neni jasne,proc se lod nechala dva tydny lezet na plazi, vystavena zivlum.

  4. Jakmile jsem dostal email od pritele zacal jsem se zajmem sledovat La Grace pribeh.
    Normalne lod se odtahne do bespeci jakmile to podminky dovoli.(Obvykle se pouzije Lloyd,’s Open Form) a pak se jedna o penize.
    To,ze posadka dokazala vypumpovat palivo z lode dokazuje,ze podminky na salvage byly vhodne.
    Dalsi fakt byl ,ze motor se nechal nastartovat kdyz lod jiz lezela na boku.To dokazuje,ze motor jeste nebyl zaplaven (a generator asi taky ne) ale taky asi v te dobe prop byl znicen,protoze prop je ucinny jenom ve vode a kdyz lod plave.
    Je nepochopitalne,ze majitele a kapt. nechali lod lezet na plazi i kdyz mohli vedet,ze storm se blizi.(Marine weather forecast na internete a jiste taky VHF rario na Spanielskem pobrezi.)
    Kdyby se lod nenechala zaplavit nebyl by motor a asi taky generator a dalsi vybaveni zniceno.
    A dobri lide by nemuseli posilat tolik penez.
    Doufam,ze vsechny problemy se podari vyresit a ze lod popluje do stastne budoucnosti.

Comments are closed.