La Grace: Elba

Bidlo tlačí La Grace na vodu

la_grace_logo 11.1.2016 pondělí
Jinak Korsika hlásí vítr o síle až 150km/hod., prý 6-9metrové vlny, které zalévají až pobřežní silnici a ničí odstavená auta na parkovištích na pobřeží. Sem by bouře od síle („už jen“) 40-50kn měla dorazit dnes v noci. Všichni jsou dnes na výletě po ostrově.

12.1.2016 úterý
V noci foukalo i přístavu jako blázen. Museli jsme pokračovat ve vymýšlení dalších možností jak neustále chránit La Grace před betonovým molem. Nakonec se jako nejúčinější ukázalo bidlo vyrobené z čelenní čnělky (klada průměru cca 15-20cm), vzepřené mezi pachole na mole a předním vazem. Co na tom, že to pod náporem větru za noc 2x prasklo, hlavně, že loď je celá ne?

Hned ráno jsme se běželi podívat přes kopec na pláž. Vlny hravě dosahovaly terasy na plážové restauraci. Zbytek dne se lidi rozdělili na lenochy, turisty a pomocníky s drobnými pracemi na palubě. Vítr do večera neustál a tak nás čeká přečkat další noc tady. Pokud se zadaří, zítra jeho síla zeslábne na 25kn a tak hodláme vyrazit na východ Elby. Až na ten vítr je tu ale nádherně. A tak se vám pokusím nahrát na face par fotek z dopolední procházky.

13.1.2016 středa
Dopoledne si léčíme rány po večírku a připravujem loď na vyplutí. Vítr sklesal na 25-30kn, tak vyplouváme. Na moři jsou ale pořád velké vlny a La Grace to mohutně hází ze strany na stranu. Vytahujeme plachty. Vítr nám ale přední stěhovku hned roztrhal. Cesta až do Cava byla dobrý adrenalinový zážitek. Pak se vlny zklidnily a my v klidu doplachtili až do Porta Azzura.

Vlny na pláži

14.1.2016 čtvrtek
Vítr se otočil a jižní pobřeží je pod vlnami. Myšlenka na sbírání kamenů je marná, protože se tam nebude možné vylodit. Obloha se zatahuje a na odpoledne hlásí dokonce déšť. Zůstáváme na kotvě v Azzuru a lidi běhají po ostrově po proházkách.

Z procházky po ostrově.

15.1.2016 pátek
Ráno odplouváme na jih Elby do zátoky Calamita. Počasí sice není ideální, ale i tak se nám daří vysadit skupinu zlatokopů na břeh a ti se snaží celé dopoledne zbohatnout! Odpoledne se vracíme zpět do Porta Azzura prohlídnout místní sbírky kamenů. Noc trávíme vyvázáni v klidu a v pohodě bokem k molu.

16.1.2016 sobota
Ráno v 7 hodin přeplouváme do Piombina a házíme kotvu před starým přístavem. Celé dopoledne střídáme starou partu. Odpoledne pracujeme na lodi a čekáme na další lidi. Právě dorazili. Po krátkém školení vyplouváme.