La Grace: Kurz jachtingu

Cesta do Portoferraia

4.3.2016 pátek

Dovolená skončila a my se v 7 lidech naším VW Sharánkem vydali opět na La Grace. Odpoledne už se pilně pracovalo na lodi. Přivezli jsme si pěkné počasí, takže odstrašující fotky se zasněženou palubou jsou otázkou minulosti!

5.3.2016 sobota

Od rána se na lodi opět pilně pracuje. Dokončují se dřevěné boky lodi a Bocman konečně staví zadní brám. Dopoledne odjíždějí někteří lidi domů a odpoledne se objevují další. Střídání bude tady a tak je to tentokráte o trochu těžší logisticky. Počasí se zvrhlo a na moři fouká 30-40kn od jihu.

6.3.2016 neděle

Počasí se zkazilo a přes nás přecházejí bouřky. Je to nepříjemné pro práci, ale my tu máme kurz jachtingu a tak nám to na učebně nevadí. Vyučuje se od rána do večera. Střídají se lektoři a cílem je během týdne probrat veškeré předměty předepsané pro kapitány na stupeň oprávnění „C“ ale i mnohem více. Večer jsme si udělali výlet do krásného městečka Orbetello uprostřed laguny spojující horu Argentário s Italskou pevninou.

7.3.2016 pondělí

Počasí se umoudřilo. My se sice ještě odpoledne věnujeme navigaci, ale už odpoledne odplouváme na moře. Cílem je ostrov Elba a Porto Azzuro na jeho východním pobřeží vzdáleném 40NM. Fouká proti, takže jsme se tam dostali až pozdě v noci. To ale nevadí – kurz „C“ má předepsanou i noční plavbu a tak trénujeme majáky a světýlka. Noc na kotvě byla v klidu, jen ráno kolem 3. hod. přišly trochu vlny a tak jsem tu na hlídce 2 hodiny surfoval. Samozřejmě na internetu. Voda ještě stále není pro bábovky, jako jsem já, na koupání.

8.3.2016 úterý

Celý den se vyučovalo. Venku není hezky a tak to se nám ani jachtit nechce. V noci mezi 3. a 5. hodinou jsem zase hlídal loď ve větru cca 20kn silném od východu. Nechci nařizovat noční hlídky, aby byli lidi ráno fit na výuku.

9.3.2016 středa

Hned ráno odplouváme. Do večera musíme doplout do Portoferraia a to se nám snadno podařilo. Foukal dobrý vítr cca 15kn a tak to šlo dobře. Konečně klidná noc.

Cesta do Portoferraia
Cesta do Portoferraia

10.3.2016 čtvrtek

Dopoledne se vyučovalo. Kdo nemá kurz, má volno. Svítí sluníčko a je konečně teplo.
Odpoledne jsme na moři zkoušeli muže přes palubu.

La Grace

11.3.2016 pátek

Dnes na lodi probíhala praktická zkouška. Půlka počítala navigační příklad a půlka jezdila lodí do stání v maríně donekonečna tam i zpět. Odpoledne jedem projet na La Grace a večer se bude oslavovat – všichni udělali!