La Grace: Za Obzor

15.8.2016 pondělí

Jsme na zátoce Portoferraio. Probíhají poslední přípravy na LARP, který se zde tento týden hraje, a doplňování zásob.
Po večeři všechno vypuklo: Při západu slunce proběhla na palubě lodi La Grace mše svatá za zemřelého Admirála Janinkse. Jeho tělo jsme věnovali moři na poloze 42°51,09N 010°07,98E. Jeho tělo klidně sklouzlo po prkně z poza anglické vlajky. Nastala minuta ticha. Bílá silueta muže v prostěradle zatížená kameny u nohou pomalu klesala do hlubin. Byla to zvláštní mystická atmosféra…

Loď převzal nový kapitán a já se stal duší lodě. Skoro nefouká. Loď se pomalu posouvá tmou.

Pohřeb
Zesnulý admirál Janinks je vydán moři

16.8.2016 úterý

Po 24hod. kdesi na moři. Mohl bych se teď stát vypravěčem příběhu, co se tu stal. Příběhu, ve kterém by bylo snadné barvitým způsobem popisovat to, co se kolem mě děje, ale já se rozhodl, že to neudělám. Vím, že mi to budete mít v tomto okamžiku za zlé. A ptáte se proč?
Z nadšených očí lidí kolem se dá číst, že to není poslední LARP příběh, co se tu odehrává a já ho nechci prozradit těm, kteří si ho přijdou zahrát příště.

Prozradím jen, že příběh „Za obzor“ je plný zvratů. Příběh o…

Víte, co je na La Grace nejúžasnější? Je to tam přesně takové, jaké si to tam lidi sami udělají! Vše, co se tu děle, dělají lidi sami sobě – sedět a čekat co se stane nepomůže! Můžete se tu trápit, když chcete, nebo si to pořádně užít…

LARP Za Obzor

17.8.2016 středa

Hra pokračuje budíčkem už v 6 hod. ráno. Ale je to ještě jen hra? Chvílemi se už ztrácím. LARP v reálných podmínkách trvající 48hodin je nesmírně náročný. Moje role je v tomhle příběhu naštěstí jen bezvýznamná. Hraju „duši lodě“, což jsem si vysvětlil po svém a když se mi chce, tak jen „odpočívám v pokoji“. Ostatní se ale slušně zapotili. Je letní den a fouká jen slabě.

Ranní líčení
Poplach!

Loď se plaví pod plnými plachtami až do odpoledne a po jeho šťastném konci jsme všichni naskákali do moře. Teď se slaví na palubě v zátoce Marina di Campo. Je co – byla to paráda! Děkuju všem organizátorům i hercům za báječný zážitek!

22.8.2016 pondělí

Těsně po půlnoci se zvedá vítr a vlny a loď nám utíká z kotvy. Naštěstí se vrátil Michal a tak zvedám kotvu a mizím ve Ferraiu. Až do rána je klid. Tady je bahno a kotvy drží.

V 11hod. plujeme na Scoglietto – ostrůvek s majákem před Ferraiem. Šnorchlovačka tady je pecka. Spousty ryb a procházka nadchla děti i dospělé.

Odpoledne zvedáme plachty a s 25kn větrem z boku plujeme do Marciany Mariny. Zvedají se ale vlny a tak měním plány a jedu se schovat za poloostrov Enfola. Běžně tu nestavíme, ale teď se to hodí. Na pobřeží jsou tady podzemní vojenské pevnosti. Dětem ale stačí ten báječný rybník za barákem a skákací lano.

Noc je klidná, i když venku silně fouká. Kotva drží a před vlnami nás kryje pláž.

23.8.2016 úterý

Dopoledne se koupeme a cvičíme plachty a pak vyplouváme. Fouká severní vítr a tak plachtíme kolem Elby. Cestou se stavujeme na vraku lodi Elvis Scott a u jeskyně Grotta Azzura. Je léto, takže náplň dne je koupání a opalování – je to super dovolená. Na noc jsme dopluli až do Marina di Campo.

24.8.2016 středa

Dnes byl velmi náročný den. Na lodi se dopoledne hodně pracovalo, protože lidi vyrazili autobusem do národního parku a nejvyšší horu a po obědě jsme zašli s dětmi do akvária. Hlazení živých žraloků bylo opět největším zážitkem.

Navečer přeplouváme podél jižního pobřeží na Calamitu. Večeře u táboráku a hvězdná noc nad námi je to, proč se sem tak rádi vracíme. Loď je bezpečně zakotvena na 80metrech řetězu s lanem uvázaným za břeh. Fouká od severu a tak tu u břehu není ani vlnka – je to paráda.

25.8.2016 čtvrtek

Ráno se nám nechce vstávat. Jediným důvodem je sbíraní polodrahokamů po pláži a návštěva štoly s hrobem Rufuse. Je teplý bezvětrný den a tak se lidi hodně koupou. Já doháním resty a využívám toho, že tu nezvoní telefony. Lom Calamita je totiž totálně odříznutý od signálu. Někdy seto hodí, ale většinou se pak musím hodně omlouvat lidem, proč mě nemohli sehnat a hlavně další den řešit 2x tolik emailů.

Odpoledne obeplouváme jiho-východ Elby kolem kozích pastvin s krátkou zastávkou na vraku letadla. Už mi to přijde fádní. Zašnorchovat, jede se dál a po večeři hurá s lidmi do brusíren drahokamů, ale lidi to baví a tak jen přemýšlím, jak neunudit k smrti stálého/věrného čtenáře tohoto deníku.

Joooo – k večeři byli řízky! Ve čtvrtek – to koukáte co?

26.8.2016 pátek

Dnes jsme dopoledne vozili děti na kluzáku a odpoledne pluli do Cavo. Byla to nudná plavba na motor, je úplné bezvětří.

Zábavu jste si udělali až večer, kdy se děti vypravili přes les hledat poklad do strašidelné hrobky. Na noc ještě přeplouváme do Baratti.

27.8.2016 sobota

Tento týden tu máme partu jen na 4dny. Než se rozkoukají, už zase budou sedět v autech na Brno.

Není čas a tak hned po vystřídání odplouváme smě Elba. Se západem slunce přistáváme v Porto Azzuru. Ti méně unavení jdou ještě do města, ale hodně lidí sedí na palubě a popíjí rum, nebo odešlo spát.

28.8.2016 neděle

Dopoledne stojí La Grace před městem. Stálá posádka běžela na nákup jídla a Honza cvičí lana.

Pak hurá na jih Elby. Velkou část dne se koupeme a hrabošíme na kamenech na Calamitě. Je vedro a kolem střed tlakové výše. Super den na koupání a plážování. Všichni už se těšíme večerní na táborák a nějakou tu spálenou flákotu nad ohněm…

29.8.2016 pondělí

Dopoledne se chvíli koupeme, ale pak taháme všechny plachty a vzhůru do Porto Ferraia. Je to dlouhá cesta a fouká jen chvílema. Do večera tam ale jsme. Lidi jdou do města a stálá posádka tráví večer u filmu. Na palubě večer probíhá ochutnávka rumů. Eva mi přinesla ochutnat 26let starý karibský rum a i já, „abstinent“, musím uznat, že to byla mňamka. Už 7leté Legendario je tak výborné, že ho klukům občas chodím mlsat, ale tohle je ještě o třídu jinde.

30.8.2016 úterý

Dnes musíme hlavně natankovat vodu. Lidi doplňují zásoby v supermarketu a my natíráme La Grace. V poledne přejíždíme na Scoglieto. Je tam spousty ryb a krásné koupání.
Odpoledne se zvedá vítr a tak ihned taháme plachty a vyplouváme. Střed tlakové výše, který se v posledních dnech usadil nad Elbou lidi nenechal pořádně zaplachtit – tak si chcem dobře zaplachtit. Plné prádlo na předním stěžni a 15kn vítr v zádech jsou prima. Se západem slunce házíme kotvu v Baratti. Kolem nás se ale stahují mraky. Oblohu bičují blesky a všude kolem prší. Zátoka Populonia je ale nějakým zázrakem v klidu.

31.8.2016 středa

Až je středa, střídáme lidi. Je to zmatek. Ráno nebyly párky, přestože je „párking day“ a hned jak dorazil Panák (nový bocman) dožadoval se řízků, protože je středa. To jeho „sakra pes“ nám už ale chybělo!!!

Na loď nastoupila nová parta. Loď si pronajalo nakladatelství „Mare Czech“ a lidi od vody. Myslím, že to bude dobrá plavba. To se pozná hned od začátku. Tři lidi vzali kytary a do noci moc pěkně hráli. Zajímavostí je, že máme na lodi i Španěla. Žije s Češkou, takže se trochu domluvíme i po našemu (jak říká Ivo), ale moc hezky hraje a zpívá po jejich! Místo abych šel spát jsem poslouchal. Byl to fajn večer…