Je pár dní po startu Vendée Globe. Překvapil (příjemně) nás váš zájem o tento závod a tak jsme pro vás připravili soutěž!
Tipujte, kdo bude první u Mysu Dobré naděje. (Pokud se vám bude soutěž líbit, budeme pokračovat s dalšími mysy.) Pravidla jsou jednoduchá. Klikněte zde na odkaz a vyplňte ve formuláři jméno vašeho favorita s odhadem data a času proplutí poledníku 18°30´ (východní délky).
První tři, kteří se trefí nejpřesněji, dostanou zdarma knihu z nakladatelství IFP Publishing dle vlastního výběru! (platíme i poštovné). Podmínkou je, aby knihu vydalo naše nakladatelství IFP Publishing a aby kniha byla na skladě. (To je asi logické, že 😁)
V případě úplně stejných výsledků rozhoduje, čí odhad je starší!
Tak neváhejte – uzávěrka prvního mysu, Mysu Dobré naděje je JIŽ v úterý 24.11.2020.
Níže máte od nás hodnocení vybraných účastníků.
Adepti na top 5:
Samantha Davies / Initiatives-cœur: Ladies First! Třetí start zkušené Britky. V roce 2008 čtvrtá, 2012 nedokončila. V mezičase na velkých závodech vždy top 5 max top 10. Startuje na starší lodi (2010), ale s doplněnými foily a kvalitním autopilotem. Malá zajímavost – ve startovní poli je i její životní partner Romain Attanasio / tým Pure-Best Western.
Alex Thomson / Hugo Boss: Thompson zažil na Vendée úspěchy (2. a 3. místo) i dva předčasné konce. Letos smůla v přípravě (utrhl kýl na Transat Jacques Vabre), ale jeho radikální loď s krytým kokpitem nepřestává fascinovat a my mu také věříme.
Charlie Dalin / Apivia: Dalin je jachtař i lodní konstruktér, což se na dlouhém Vendée perfektně doplňuje. V každé třídě, kde soutěžil (Mini 6.50, Figaro, IMOCA) byl v čele. Pověstný puntičkář s výborným zázemím.
Jérémie Beyou / CHARAL : Čtvrtá účast, obrovské zkušenosti, nejvíce času na vodě s úplně novou lodí… Podle všech odhadů to měl být jeho Vendée, ale vrátil se s poškozením vantů a kormidla do Les Sables. V lepším případě ztratí 6 dnů na čelo závodu. Top 5 by byl zázrak, ale my mu věříme.
Thomas Ruyant / Linkedout: Ruyant jde druhé Vendée. V roce 2016 skončil po kolizi s rozpadající se lodí u Nového Zélandu. Nyní má loď zcela novou, se kterou byl zatím vždy do 5. místa.
Adepti na top 10:
Armel Tripon / L’Occitane En Provence: Výborný v Class Mini 6.50, průměrný na Figaro a Class 40. V jeho prospěch hovoří kvalitní loď. Široký předek typu scow by mohl pomoci ve skluzu a při boření do vln, ale je to experiment.
Kevin Escoffier / PRB: Vítěz Volvo Ocean Race, držitel Jules Verne trophy, specialista na vícetrupé speciály. Mínusem jsou menší zkušenosti ze sólo závodů a sice konkurenceschopná, ale přece starší loď.
Boris Herrmann / Sea Explorer – Yacht Club De Monaco: Všestranný první Němec na startu Vendée globe má zkušenosti s třídou Ultim, VOR 70, Class 40, IMOCA, nebo i Class Mini 6.50. Relativně nová loď (2015) má komparativně málo plachet na kurzy po větru (490 m2, konkurence má i 600m2), ale svou loď dobře zná a prošla rozsáhlou modernizací.
Louis Burton / Bureau Vallée 2: Třetí start pro pětatřicetiletého Francouze. Jednou nedokončil, jednou byl sedmý na lodi od níž se nic nečekalo. Aktuálně jede s lodí, která poslední Vendée vyhrála a prošla potřebnými úpravami, aby držela krok s vývojem. Rychlost narostla o 2 uzly.
Černé koně
Jean Le Cam / Yes We Cam!: Nedávno se nás čtenář ptal co si myslíme o Jeanu Le Camovi. Odepsal jsem top 10 ano, top 5 ne – stará loď. No. Le Cam v úvodu všech překvapuje a je možné, že jeho obrovská zkušenost je více než karbonové vychytávky.
Kojiro Shiraishi / DMG Mori: Druhý start prvního Japonce, a také vůbec prvního asiata na Vendée (v roce 2016 musel odstoupit). Organizátoři a sponzoři budou jistě rádi, pokud dokáže pobláznit fanoušky Nipponu. Pro nás tichá síla, co se může udržet v top 10.
Yannick Bestaven / Maître Coq IV: V ročníku 2008/09 pro něj Vendée skončil už v Biskajském zálivu ztrátou stěžně. V mezičase se mu dařilo na Class 40 a nyní je zpět. Byl by to hezký příběh nezlomného ducha.
Mladé pušky
Sébastien Simon / Arkeia – Paprec: Šest let se zlepšoval na Figaro, až mu dominoval a bylo třeba jít dál. 30letý odborník na kompozity má při svém prvním startu novou loď a prostor zazářit.
Maxime Sorel / V and B – Mayenne: 34 let už tedy není žádné mládí, ale na Vendée je to stále ještě ucho. Bez velkých zářezů v třídě IMOCA a na lodi z roku 2007 se stále drží na dosah čela takže pozor!
Clarisse Cremer / Banque Populaire X: Rozená Pařížanka se jednoho dne rozhodla, že bude závodní jachtařkou. Přes Class Mini, Figaro se vyšvihla do třídy IMOCA. Na Vendée hájí barvy týmu Bank Populaire, kde pracuje s legendou a posledním šampionem Armelem Le’Cleac’h.
A komu fandit?
Damien Seguin / Groupe APIC: Trojnásobný olympijský medailista! Pokud jste o něm neslyšeli, tak proto, že to byly paralympiády. Damien se narodil bez levé ruky (od zápěstí dále) a nyní jede Vendée. Myslete na to, když zase něco „nepůjde“! 💕
Ari Huusela / Stark: Jeden z „exotů“ v poli. Tedy ne, že by Finsko nemělo jachtařskou tradici, ale tento pilot dopravních letadel je i tak zjev a další z příkladů, že se to dá!
Pip Hare / Medallia: Sympatická Britka překvapila na Rolex Fastnet, ale se svou přestárlou lodí to bude mít těžké. Každopádně si zaslouží uznání už jen za účast a my fandíme nejen aby doplula v pořádku do cíle, ale aby za sebou nechala i nějaký ten „lepší“ tým!
Všem startující přejeme hlavně ve zdraví doplatí za nějaké ty tři čtyři měsíce do Les Sables. Každopádně komu věříte vy? Pošlete tip na prvního u Mysu dobré naděje!