ZACHRAŇTE ZTROSKOTANOU LA GRACE!

VÝZVA PRO VŠECHNY PŘÁTELE A PŘÍZNIVCE LA GRACE, VÝZVA PRO VŠECHNY JACHTAŘE TĚLEM I SRDCEM. LA GRACE POTŘEBUJE VAŠI POMOC!

Vážení příznivci lodi La Grace!

Jak již s největší pravděpodobností víte, najela La Grace v noci z 25.10 na 26.10. u španělského města Marbella na mělčinu a ztroskotala. Stalo se to při nočním kotvení. Kotva v noci za silného větru povolila a poté, co selhal motor, narazila Grace zádí na mělčinu. Tím přišla i o kormidlo a stala se zcela neovladatelnou. Vítr a vlny ji pak nahnaly na 1,5 m mělčinu, kde doposud leží na boku a přes poškozený trup nabírá vodu a písek.

Na místě je Pepa Dvorský, Petr Scheirich, Vilém Pavlica a někteří další a snaží se zorganizovat její záchranu, která, byť komplikovaná, je stále možná. I když se jednání s pojišťovnou začali vyvíjet konstruktivním směrem, přesto je jasné, že budou potřeba finanční prostředky, protože není jasné, zda pojišťovna pokryje záchranou akci, která musí být rychlá. Vyzýváme proto všechny členy klubu a všechny příznivce LaGrace:

Zachraňte ztroskotanou La Grace!!!

Peníze a čas jsou klíčové.

Pomozte v této krizové situaci plachetnici La Grace, lodi, která nejednomu z vás přinesla radost a nádherné zážitky.

Pomozte formou mimořádného klubového příspěvku nebo formou daru. Peníze můžete poslat na účet klubu La Grace 240290748/0300. IBAN: CZ90 0300 0000 0002 4029 0748. BIC CEKOCZPP Do zprávy pro příjemce vždy uveďte své jméno. Jako variabilní symbol napište 26102012

Získejte co nejvíce dalších příznivců!. Zachraňte naši La Grace.

Postup:

1. Vzhledem k tomu, že ve stanovách klubu La Grace je uveden minimální příspěvek 500 Kč, jste-li členem klubu, zašlete libovolnou částku dle uvážení, jako mimořádný členský příspěvek na výše uvedený účet La Grace.

2. Přispět lze i formou daru, což je možnost pro nečleny klubu, firmy, případně i pro členy klubu, kteří by chtěli dar daňově odečíst na základě darovací smlouvy. V tomto případě kontaktujte Lucii na lucie@ifp-publishing.cz, výška příspěvku pro nečleny je libovolná.

3. Snažte se získat co nejvíce dalších příznivců nebo členů klubu. Zájemcům vysvětlete situaci, která je velice vážná.

Zůstatky na účtu budeme průběžně zveřejňovat, abychom všichni měli přehled o výši finančních prostředků.

Musíme to dokázat, musíme La Grace zachránit!!! SDÍLEJTE MEZI CO NEJVÍCE PŘÁTEL!!!

Kontaktní osoby: Dan Rosecký (Dan@lagrace.cz), Lucie Forštová (Lucie@ifp-publishing.cz),  Jaroslav Foršt (jaroslav@ifp-publishing.cz).

Informace: facebook – skupina La Grace, stálé informace na www.krasajachtingu.cz a www.lagrace.cz

38 COMMENTS

  1. Jsme s Vámi. Bojujte!
    Co se dalo poslal jsem.
    Kluci z posádky přispějou taky, alespoň to slíbili.

    Napjatě čekáme na další informace!

  2. Moc díky všem! Za podporu, za všechna slova a za příspěvky. Je úplně jedno jak je příspěvek velký, jak píše Roman, ale je za tím cítit snaha a podpora, kterou Pepa a kluci ve Španělsku ted potřebují nejvíc. Vědomí, že na to nejsou sami, je strašně důležité!

  3. Rád jsem i já přispěl svojí troškou do mlýna, tedy na záchranu českého skvostu La Grace, a pevně věřím, že se podaří tuto nádhernou loď zachránit. Držím palce všem, co jsou přítomni na místě ztroskotání.
    Doufám, že se mi někdy splní můj sen, plout na La Grace.

  4. Ahoj . Posílám co můžu a držím palce . La Grace přeji tu správnou vodu pod kýlem a všem těm,kteří bojují o její záchranu hodně a hodně štěstí.

  5. Posilam taky a drzim palce. Ozvala se mi televize, ze by byla ochotna medialne pomoci se sbirkou. Napiste mi kontakt na nekoho, kdo to ve Spanelsku aktualne resi. Email, mobil… cokoliv.

  6. Nejsem sám, kdo drží palce na záchranné misi. Držte se. Na účet poslán příspěvek a šířím dál mezi známými, ať je prostředků ke šťastnému závěru co nejvíce.

  7. Bylo by škoda nebojovat o záchranu takto krásně zhmotněného snu! Držím palce a posílám příspěvek.
    Současně jsem zveřejnil info na stránkách minisail.cz , určitě se někdo přidá …

  8. Vydrž naše půvabná krásko.I my jsme ti poslali záplatu na tvou krutou ránu.(Božena Klouzová = 200,- / Andrea Hájíčková = 500,- / Mirek Falta také podpořil)
    U nás v Pizzerii jsme ti udělali nástěnku na podporu sbírky.
    Snad ti to pomůže..

  9. Zdravím všechny příznivce plachetnic a hlavně posádku LaGrace. Provozuji stránky o papírových modelech http://www.papermanie.cz a vzhledem k tomu že plachetnice tohoto typu se mi vždy líbily a mezi papírovými modeláři je jich spousta z papíru slepených, připojuji se i já a jménem stránek Papermanie.cz jsem odeslal částku na podporu záchrany tohoto českého skvostu. Přeji aby se vše podařilo a loď byla co nejdříve v pořádku. Odkaz na Vaši výzvu jsem umístil do aktualit na mých stránkách. Jiří Velocha

  10. Prekvapuje mne,ze Spanielske autority nechaji lod sedet na melcine aby ji vlny rozbily a olej znecistil vodu a plaz.
    Capt. Pavel Misata
    Master Mariner

  11. Poslal jsem minulý týden nějaké peníze. Možná bych poslal i další. Ale….
    Cituji z úvodní informace: „Zůstatky na účtu budeme průběžně zveřejňovat, abychom všichni měli přehled o výši finančních prostředků“.
    Neumím najít, kde jsou tyto informace zveřejněny.

  12. Lod stratila kyl tak je lehci
    Vznikla dira se da zaplatad
    Ja bych sundal taky stozare a podle meho usudku trup by se dal stahnout spatky do vody celkem lehce.

  13. Omlouvám se, že nedokážu odepisovat každému jednotlivě a také se omlouvám, že zveřejnění informací ohledně darů pro La Grace trvalo déle než jsme mysleli. Důvodem jsou stále jednání s pojišťovnou a tedy i maximální opatrnost ohledně informací o penězích na internetu. Navíc na postoji pojištovny záleží i to, jak a v jaké výši se dary použijí, takže jsme chtěli mít více informací, které bychom přiznivcům La Grace předali. Zatím tedy i tak moc infa není, ale výše darů a poděkování najdete zde: https://krasajachtingu.cz/2012/11/08/aktualni-zprava-o-stavu-uctu-pro-zachranu-lode-la-grace/

    Ještě jednou díky!

  14. Děkuji za zprávu o výši darů. Pokud se podaří loď zachránit, budu hledat, jak uvolnit další peníze.
    Pokud loď zachránit nepůjde a bude se stavět znovu, počkám s dalším příspěvkem. Přece jen každá koruna má svou hodnotu ještě v konrétním čase.
    Držte se kluci!!
    Speciální pozdrav Lukášovi, důstojníkovi na La Grace a také školiteli pro Navigatour Brno.

  15. Díky, pozdrav se pokusím předat dál…. snad to všechno dobře dopadne – ještě jednou se omlouvám za to zdržení, ta situace je značně stresující, hlavně pro Pepu a záchranný tým, protože přeci jen ztroskotání takové lodi je věc vcelku neznámá, člověk vlastně neví, co má dělat dřív, co potom, co bude mít jaký vliv v budoucnu, nic nezkonit… a tak v tom všichni tak trochu lítáme a plaveme…

  16. Dnes na záchranu La Grace přispěl i můj děda.František Falta (r.1931) poslal 1000,-Kč. Děkujeme Dědo..

  17. “La Grace: Pohled, který rve srdce”
    Hlavne pro neschopnost kapitana a majitelu.
    Jsou tak hloupi,ze nevedeli,ze kdyz se lod necha na plazi tak ji za nejaky cas vlny rozbijou

    • Pan Misata napsal: „Jsou tak hloupi,ze nevedeli,ze kdyz se lod necha na plazi tak ji za nejaky cas vlny rozbijou“
      Asi nepřečetl, že nikdo nenechal loď na pláži.
      Asi neví, že každé kotvení každé lodě (možná vyjímkou je místo kde kapitán zná podrobně dno), s sebou neseko riziko. Zakotvení lodě není zaparkování auta.
      Zde došlo k tzv. „kumulované chybě“.
      1. uvolnila se kotva a loď začala zplouvat.
      2. Nepodařilo se nastartovat motor.
      Žádný námořník by takovou větu nenapsal.

      • Pan Jarda,
        Velice mne potesilo Vase objasneni situace.
        1. Kotveni nese rizilkoJiste.Informace o tom jake je dno jsou na mape a v knihach (Sailing directions). Je to ale v anlictine a proto by stalo za si koupit anglicko cz slovnik.Podle toho kapitan rozhodne kde zakotvi a kolik retezu pouzije.
        Jak sam pripoustite,ze je tam jiste riziko tak motor ma byt pripraven k nastartovani.
        2.Nepodarilo se nastartovat motor.
        Je mi jasne,ze vinny je motor.A proto motor si zaslouzi naplacat po zadku.
        V zadnem pripade to neni,ze posadka nedokaze udrzovat motor v provozu.Ne ze jsou noeschopni,mozna machruji pred kamerou jaci jsou drsnaci anebo jednoduse jsou ozrali.
        Netrpelive ocekavam Vase dalsi objasneni.Podle toho co pisete usuzuji,ze jste skutocny profesional a rad se neco poucim.

    • Trvám na tom, že nevíte o čem píšete.
      ad 1. Knihy Sailing direcions. V knihách je popsán charakter dna. Dočtete se, že dno je např. písčité nebo kamenité a tak podobně. Žádná kniha nepopisuje, v kterém místě je na dně nějaký kámen nebo nějaká průrva. Mořské dno se taky mění vlivem mořského příboje. Kámen, který je v určitém místě, po bouři už může být úplně někde jinde. Když mluvíte s domodrodci, kteří v určitém místě kotví každý den, potvrdí Vám, že stoprocentní spolehnutí na tvar dna není. Ani domodrodý profesionál si nedovolí garantovat, že spuštěná kotva se v bouři neuvolní.
      ad 2. Údržba motoru. Opět dokazujete, že nevíte jak působí mořská voda, jak je to agresívní prostředí. Nemáte informace o tom, kam se všude mořská voda dokáže dostat při plavbě na plachetnici. La Grace není kolos pro převážení kontejnerů po oceánu, ale replika asi třicetimetrové lodi z druhé poloviny 18. století. V té době nebyly dieslové motory. Konstrukce lodě nemá „vymakané prostory, kam se nedostane mořská voda“. V té době do zase tak moc neřešili. Osazování moderní techniky do historických replik s sebou vždy nese určitá rizika.

      Osobně jsem diskutoval několik hodin s kapitánem, za jehož služby ke ztroskotání došlo (pokud se nejedná o jmenovce) o plavbách českých námořníků po mořích. Zásadně odmítám tezi o jeho nezodpovědnosti. Pan Pacák je člověk, který má obrovskou pokoru před mořem. Ještě jednou odmítám jakékoliv teze o jeho nezodpovědnosti.

      • Nedrive dobrou spravu:p.Rosecky pise:“La Grace pluje“.
        Neuvadi vsak jestli jako celek nebo v tisicich kouskach.
        Urcite by pomohlo uverejnit foto.
        Ted kdyz lod je zachranena je potreba aby lidi dal posilai penize na zachranu?
        Vase vysvetleni je velice poucne.
        Nezda se,ze kameny hrajou roly v tomto pripade s La Grace.S moji praxe vim,ze protoze kameny jsou mnohem tezsi nez voda se moc nehybou
        S Vaseho prispevku vidim,ze motor neni na vine ale sul v morske vode.
        Byl to veliky sok pro kapitan a posadku kdyz zjistili,ze je tam sul v morske vode?
        Ve svete jsou tisice plachetnic ve slane vode.Urcite maji jiste tajenstvi jak udrzet motor v chodu.
        Vidim,ze jste skuseny a talentovany clovek,urcite zjistite jejich tajemstvi
        .Mozna se jedna jenom o dobrou udrzbu.

  18. Pane Misato.
    Končím debatu s Vámi. Přesně takoví, kteří „všechno ví a všemu rozumí“ přičemž neznají základní věci jsou příčinou největších průserů. Trochu pokory, prosím. To slovo Vám ale nic neříká. Doufám, že Vás nikdy nepotkám

    • Pane Jardo,
      To jste mne velice sklamal,ze se mnou koncite.
      Strasne jste mi polichotil,ze vsechno vim a vsemu rozumim ale nemohu to prijmout.Ja se spis citim,ze skoro vsechno vim a skoro vsemu rozumim a co mi schazi mezi skoro a vsechno jsem doufal se poucit od Vas,skutecneho namornika.
      Od Vas jsem se dovedel,ze morska voda obsahuje sul.Sul je dobra posolit si varene vejce ale v motoru dela neplechu.
      Takove lehke a ze mi to nenapadlo.
      A jestli mi vice neodpovite bude mi to schazet protoze jsem se vyborne bavil.

    • Plně s Vámi souhlasím. Pan Misata pravděpodobně opravdu neví o čem mluví. Každý, kdo byl alespoň jednou na nějaké plachetnici tak ví, že to co se tyčí z lodě k nebesům není stožár ale stěžeň, motor může v extrémních podmínkách opravdu vynechat a La Grace měla asi díky úsudku kapitána z hlediska místa kotvení štěstí, nevím, jak by dopadla u skalnatého pobřeží. A ta pokora by mu asi opravdu slušela.

      • Smutne jsem sedel u pocitace protoze Jarda jiz nic nechce mit se mnou.
        V tom se objevil Michal a hned mne uvedl na spravnou miru,ze“to co se tyci z lode k nebesum neni stozar ale stezen“.
        Vidim,ze jste byl alespon jednou na nejake plachetnici.Jste machr.
        Bohuzel mne se plete stozar a stezen tak to budu popisovat jako klacky co trci nahoru z podlahy.

Comments are closed.