Class Globe, třída amatérských překližkových oceánských závodních lodí o úctyhodné délce (tedy spíš úctyhodné „krátkosti“) 5,8 metru se vytrvale rozrůstá. Zastřešující web classglobe580.com eviduje 46 rozestavěných trupů a více než 100 prodaných plánů. Aktuálně zakladatelé třídy spustili stránku globe580transat.com, která se věnuje harmonogramu akcí před MiniGlobe Race 2024, etapovým závodem kolem světa. První akcí na programu je G580T neboli Globe 5,80 Transat, který startuje již v listopadu 2021 z Portugalska s cílem v Karibiku. České barvy plánuje reprezentovat Michal Krysta, který právě otočil a přesunul trup. Více o stavbě své lodě v posledních měsících napsal v deníku níže.
Michal Krysta, deník
Broušení, tmelení a čekání na teplo
Pokud si chcete vyzkoušet svou trpělivost, zkuste tmelení lodě. Nekonečná práce s brusnými papíry a nanášení tmelu. Zimní měsíce a nízké teploty vám na náladě nepřidají a mnohdy bylo velmi obtížné vyhřát box alespoň na přípustné minimum. Za dva měsíce se práce posunuly a povrch je částečně připraven. Ještě na něm bude ale hodně práce. Tmelil jsem perfektním odlehčeným tmelem od www.sea-line.cz.
Flipping the boat a nová loděnice!
Jaro je tady a teploty stoupají, hurá! Našel jsem skvělé prostory ve Velkých Pavlovicích, které mám kousek od domova a nebudu tedy muset dojíždět až do Libčic. Ušetřený čas a spousta peněz. Konečně se práce opět rozběhnou!
Kamarád Kocúr domlouvá přívěs a já na poslední chvíli svolávám brigádu. Sejde se nás pěkná partička, tak není problém s odmontování hellingu a přenesení lodě. Využíváme drobný vozíček, na který nakládáme příď a na kolečkách loď přesouváme na vhodnější místo pro otočení. Přes madračky a velké kusy molitanů loď opatrně otáčíme a po kouskách přenášíme ven z haly a nakládáme na palety a na přívěs. Díky všem za pomoc!
Začínají práce na interiéru
Zkompletovat chybějící materiál, vše důkladně promyslet, zkontrolovat pravidla a plány a jde se na to. Začínám pracovat na přídi tzv. forepeak. Je potřeba dodělat přední výztuhy přídě tzv. Kings planks a dodělat vodotěsný crash box ve spodní části. Ve forepeaku dle pravidel lodní třídy přibyl druhý crash box za žebrem E, takže bude potřeba vymodelovat příčné výztuhy, na které se následně napasuje podlážka. Vše je potřeba důkladně vyměřit a s pomocí kartónu vymodelovat a následně vyřezat z překližky.
Více informací a hlavně fotek na: www.acrossthehorizon.cz